Newsy

Podczas wyprzedaży warto kupować klasyczne ubrania, które posłużą w kolejnym sezonie

2014-01-22  |  06:40

Styczeń to miesiąc wyprzedaży, podczas których można dużo taniej kupić zarówno pozostałości zimowych kolekcji, jak i wiosenno-letnich. Wiele trendów powróci jeszcze do łask w nadchodzącym sezonie, dlatego przecenione na wyprzedażach ubrania można potraktować jako dobrą inwestycję na kolejne miesiące.

Aby przewidzieć, które ze stylów, kolorów czy form będą królować tej wiosny, dobrze mieć rozeznanie w światowej modzie, z której potem inspiracje czerpią sieciówki.

W zasadzie prekolekcje rzeczy, które wszyscy będą nosić za parę miesięcy, my już mamy kupione na wyprzedażach. Ale to jest dla tych, którzy faktycznie trochę w tym siedzą i ich to interesuje mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Kalinowska, stylistka i dziennikarka.

Wyprzedaże to w teorii szansa na zakup ubrań w niższej cenie. W praktyce jednak obniżki często powodują, że klienci dokonują nieprzemyślanych decyzji, a ustrzelone okazje okazują się złymi wyborami. Aby uniknąć wyprzedażowych porażek najlepiej inwestować w sprawdzone wzory.

Osoby, które nie interesują się specjalnie modą, a chcą po prostu wykorzystać czas wyprzedaży do podreperowania swojej szafy, namawiałabym na klasykę. Natomiast jeśli ktoś interesuje się modą, to już wśród tych przecen będzie w stanie wytypować hity wiosny i lata najbliższego sezonu  tłumaczy stylistka.

Obniżki nie powinny stać się pretekstem do zmiany stylu. Ubrania zakupione pod wpływem chwili zazwyczaj lądują na dnie szafy. Lepiej zakupić więc kilka klasycznych i sprawdzonych elementów stroju.

–  Może to zabrzmieć dziwnie, ale w pewnym sensie namawiam na dublowanie rzeczy, które już mamy w szafie. Czyli inwestowanie w sprawdzone wzory. Wiadomo, że mała czarna jest uniwersalna i zawsze się przydaje, ale w tym sezonie ma trochę inny dekolt czy rękaw. To są właśnie takie bezpieczne inwestycje –  podkreśla stylistka.

Wyprzedaże to również dobry moment na zakup ubrań od niektórych projektantów. Można wtedy w dużo niższej cenie kupić towar wysokiej jakości. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.