Newsy

Polska projektantka Dorota Goldpoint podbija Paryż. Po udanym pokazie na Paris Fashion Week 2016, jej kolekcja trafi do tamtejszych butików

2016-07-07  |  06:55

To milowy krok w mojej twórczości, ponieważ to mój pierwszy pokaz za granicą – mówi Dorota Goldpoint, która właśnie zadebiutowała w Paryżu. Jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień–zima 2017 została zaprezentowana w czasie Paris Fashion Week 2016. Kreacje z luksusowych materiałów w kolorze złota i granatu przypadły do gustu francuskiej branży modowej, która wystawiła polskiej projektantce bardzo dobre oceny.

Projekty Doroty Goldpoint znajdują już uznanie nie tylko u wciąż rosnącego grona wiernych klientek, lecz także wśród ekspertów z zagranicy, którzy zauważyli nietuzinkowość kreacji pochodzących z jej pracowni. Dzięki temu polska projektantka zadebiutowała podczas Paris Fashion Week 2016.

Zadzwoniła do mnie Barbara Sosnowski, która jest osobą współpracującą z organizatorką Międzynarodowego Pokazu Projektantów Mody w Paryżu Miriam Larriere, powiedziała, że bardzo jej się spodobała moja kolekcja, i zapytała, czy nie chciałabym pokazać jej w Paryżu. Było to dla mnie wielkim zaskoczeniem i wielką przyjemnością móc tutaj być i pokazać kolekcję jesieńzima 2017 – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint, projektantka mody.

Projektantka przyznaje, że zależało jej na tym, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Taki pokaz może być bowiem szansą na rozpoczęcie międzynarodowej kariery i pozyskanie nowych klientów.

Kolekcja jest w kolorach złota, granatu i głębokiej śliwki. Było dużo pięknych złotych jedwabi, żakard złoto-granatowy i była to kolekcja w głównej mierze wieczorowa – mówi Dorota Goldpoint.

Pokaz w stolicy Francji zyskał przychylne recenzje i otworzył projektantce wiele drzwi. Niewykluczone, że ubrania Doroty Goldpoint wkrótce będą wystawiane właśnie w paryskich butikach.

Myślę sobie, że to milowy krok w całej mojej twórczości, ponieważ to pierwszy pokaz za granicą. Szczególnie się cieszę, że jest on właśnie w Paryżu, ponieważ jest to stolica mody, dlatego jestem ogromnie wzruszona i poruszona tym, że tak wiele pozytywnych, takich bardzo ciepłych i bardzo dobrych opinii usłyszałam. Czułam, że to wszystko, co pokazuję i tworzę, jest przyjmowane z dużym entuzjazmem. Jest to bardzo miłe – podkreśla Dorota Goldpoint.

Na początku przyszłego roku, projektantka planuje zaprezentować swoją kolekcję w Nowym Jorku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.