Mówi: | Michał Wodziński |
Funkcja: | redaktor naczelny Upday Polska |
Poza wiadomościami z kraju mężczyźni najczęściej czytają informacje sportowe, a kobiety – plotki z życia gwiazd
Dla 63 proc. respondentów, którzy przeglądają prasę i serwisy internetowe, najistotniejsze są newsy z kraju – wynika z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Deklarują to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wymieniane w dalszej kolejności dziedziny już znacząco różnią się w podziale na płeć. Kobiety znacznie częściej szukają newsów dotyczących szeroko pojętej rozrywki oraz wydarzeń ze świata kultury. Mężczyźni wolą sport.
– Z badania wynika, że zarówno Polaków, jak i Polki przede wszystkim interesuje to, co dzieje się blisko, w ich bezpośrednim otoczeniu, czyli przede wszystkim wiadomości krajowe. Informacje ze świata również, natomiast w znacznie mniejszym stopniu. W dalszej kolejności jest sport, rozrywka, trochę kultury, finanse i bankowość – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Wodziński, redaktor naczelny Upday Polska.
Z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” przeprowadzonego przez platformę Upday Polska wynika, że wieści ze świata sportu budzą ciekawość 44,6 proc. mężczyzn i co szóstej Polki (15,2 proc.). Poza tym co trzecia Polka (35,2 proc.) interesuje się zagadnieniami związanymi z bankowością, rynkami finansowymi oraz konsekwencjami wydarzeń ekonomicznych i gospodarczych. Wśród mężczyzn nie są one dużo bardziej popularne. Na bieżąco z wiadomościami tej kategorii stara się być 40,6 proc. Polaków.
– Panowie znacznie bardziej interesują się sportem, ale z kolei trzeba oddać płci pięknej, że znacznie bardziej interesuje się kulturą – podkreśla Michał Wodziński.
Kobiety chętniej niż mężczyźni szukają informacji dotyczących koncertów, festiwali, imprez, wystaw i innych informacji ze świata kultury (41,4 proc). Artykuły z tej kategorii są na trzecim miejscu spośród najpopularniejszych dziedzin, którymi interesują się Polki. Z kolei mężczyźni najrzadziej przeglądają informacje na ten temat (31,7 proc.).
– 52 proc. kobiet interesuje się rozrywką, tym, co dzieje się w świecie celebrytów, informacjami z kolorowych magazynów. Ta grupa pań, które przebadaliśmy, mówi jasno, że lubi plotki, lubi wziąć do ręki kolorową gazetę, dziennik, prasę bulwarową, zajrzeć na ulubiony serwis plotkarski. Ale z kolei druga połowa pań albo nie ma czasu na takie informacje, albo rzeczywiście interesuje się kulturą, kursami walut, nieco bardziej ambitną rozrywką. One przyznają, że plotki to nie jest top ich zainteresowań – mówi Michał Wodziński.
Informacje dotyczące świata show-biznesu, hobby, różnego rodzaju gier, zabaw oraz konkursów czyta 36,3 proc. mężczyzn.
Czytaj także
- 2025-05-09: Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty
- 2025-03-21: Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-17: Małgorzata Potocka: Nigdy nie przejmowałam się złą opinią, bo na ogół jest ona złośliwa, podła i pełna zazdrości. Moje spektakle są na światowym poziomie
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.