Mówi: | Julita Wojczakowska Pakamera.pl; Mona Kinal Mostrami.pl; Marta Teodorowska Showroom, Julia Turewicz Showroom |
Punk rock i oversize, czyli trendy na sezon jesień zima 2013/2014 w najpopularniejszych butikach internetowych
Bunt, rebelia, kolczyki zastępowane agrafkami, łańcuchy rowerowe dołączone do skórzanej kurtki, bransoletki, naszyjniki z ćwiekami. Jak przekonuje Julita Wojczakowska ze sklepu internetowego Pakamera.pl - w takich stylizacjach na pewno będziemy modni w tym sezonie.
Stylowe okaże się wszystko, co luźne i trochę za duże, czyli po prostu oversize, szczególnie asymetryczne kroje w jednobarwnych kolorach. W tym sezonie dobrze jest zatem włożyć duży płaszcz czy bluzę z kapturem w rozmiarze XXL.
– Na to fajny kapelusz i jesteśmy gotowe do wyjścia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mona Kinal i dodaje, że to taki punk we współczesnym wydaniu.
Jak wskazuje Mona Kinal, w tym sezonie będzie można łączyć także czerń z granatem, co w swojej najnowszej kolekcji pokazała m.in. Ania Kuczyńska.
– Wcześniej te kolory były uznawane za trudne, teraz rzeczywiście są ze sobą w parze – mówi.
Modny okaże się także motyw moro.
– To jeden z najmocniejszych trendów, jakimi inspirowali się w tym sezonie nasi projektanci – mówi Marta Teodorowska z butiku internetowego Showroom.– Na przykład Mery Faithfull ze swoimi kombinezonami, Thunder Blond czy Konrad Parol ze swoją nową marką Boys left girls right – wylicza Marta Teodorowska.
Polscy projektanci sięgnęli w tym sezonie również po tkaniny pikowane. Choć na światowym rynku mody trend ten był znany już w poprzednim roku, teraz jeszcze bardziej się umocnił, co jest widoczne np. w tegorocznej kolekcji Michaela Korsa. Temat pikowania wykorzystał w swoich najnowszych propozycjach także Michał Pająk, znany jako Pajonk.
– U niego można sobie stworzyć outfit total look od stóp do głów – twierdzi Marta Teodorska.
Ekspertki zgodnie przyznają, że niezmiennie modna jest jeszcze jedna rzecz. To kupowanie ubrań polskich marek i sięganie po stroje młodych polskich projektantów.
– Pozwala to wyróżnić się na ulicy i nie być ubraną na imprezie jak co druga dziewczyna – mówi Julia Turewicz.
Czytaj także
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.