Newsy

Tomasz Olejniczak pokazał kolekcję Tomaotomo na sezon wiosna-lato 2015

2015-04-22  |  06:45
Mówi:Tomasz Olejniczak, projektant mody

Weronika Książkiewicz, aktorka

Maja Sablewska, doradca wizerunkowy

  • MP4
  • Kolekcja wiosna-lato 2015 Tomaotomo łączy proste w formie fasony z pięknymi, bogato zdobionymi tkaninami. Na wybiegu dominowały sukienki i kombinezony utrzymane w bieli i kremie. Uwagę zwracały ręcznie robione aplikacje z jedwabiu i dowcipny sowi print.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2015 marki Tomaotomo nosi nazwę "Desire". Tomasz Olejniczak twierdzi, że nazwa ta ma podwójne znaczenie.

    To ma być kolekcja, której będą pożądały kobiety, ale z drugiej strony mężczyźni patrząc na kobiety w tych strojach, będą sobie myśleli, że to jest desire – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejniczak.

    Kolekcja utrzymana jest w jasnych, świetlistych barwach: bieli i kremie. Obecnych jest również kilka sylwetek w czerni. Dominują w niej niezwykle kobiece, zwiewne sukienki i kombinezony, a także spodnie dzwony. Projektując kolekcję "Desire" Tomasz Olejniczak chciał połączyć proste formy z tkaninami kojarzonymi raczej z modą wieczorową. Stąd obecność cekinów, kryształów Swarowskiego i ręcznie robionych aplikacji z jedwabiu.

    – Postanowiłem pokazać kolekcję, która będzie bardzo prosta w formie, a jednak błyszcząca, bogata, będzie świeciła, będzie ręcznie wyszywana, będzie troszeczkę zahaczała o haute couture, ale będzie ją można ubrać na co dzień i można ją zestawić z innymi casualowymi strojami, np. spodniami w printy, w sowy z koronką, z kamieniami Swarowskiego. To mnie inspirowało, żeby pokazać inną modę – mówi Tomasz Olejniczak.

    Print w postaci małej sówki obecny jest zarówno w sylwetkach damskich, jak i męskich. Ozdabia przede wszystkim męskie kurtki i szorty oraz damskie sukienki.

    Na pokazie najnowszej kolekcji Tomasza Olejniczak zjawiły się gwiazdy, m.in. Magdalena Schejbal, Patricia Kazadi, Maja Sablewska, Karolina Malinowska i Weronika Książkiewicz, którą projektant nazywa swoją muzą. Aktorka znała już część kolekcji "Desire" – w marcu podczas gali Orły 2015 wystąpiła w pochodzącej z tej kolekcji białej sukni-tubie z kryształkami Swarowskiego. Książkiewicz przyznaje, że suknia ta nie jest jedynym elementem, który chciałaby mieć w swojej szafie.

    Ja lubię jak się błyszczy, ale też przepiękne są te kółka ręcznie wycinane, robione i zszywane. Wszystko bym chciała mieć. To, co najbardziej pożądałam to mam w tej chwili na sobie. Mam ułatwione zadanie, że nie muszę tak bardzo pożądać, wystarczy, że pomyślę i już to mam – mówi Weronika Książkiewicz.

    Zachwytu nie kryje też Maja Sablewska, która po raz pierwszy była na pokazie Tomasza Olejniczaka. Twierdzi, że projektant całkowicie podbił jej serce.

    Podobają mi się cekiny i wszelkie wersje kombinezonów, które Tomek przedstawił. Kolejny projektant zdobył moje serce, nie tylko ciuchami, ale tym, jaki jest. On jest cudownym człowiekiem z ogromnym sercem – mówi Maja Sablewska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.