Newsy

Łukasz Jemioł odniósł ogromny sukces podczas Tygodnia Mody w Lizbonie

2014-03-26  |  06:05
Łukasz Jemioł zaprezentował swoją najnowszą kolekcję podczas Tygodnia Mody w Lizbonie. Wiosenno-letnia propozycja polskiego projektanta zachwyciła miłośników świata mody i zebrała jedne z najdłuższych owacji podczas całego Fashion Week ModaLisboa. Po pokazie polski projektant był rozchwytywany przez tłumy dziennikarzy i fotoreporterów. Udzielił wywiadu m.in. dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a. Łukasz Jemioł nie kryje satysfakcji z sukcesu, jaki udało mu się odnieść. Podkreśla, że to prestiżowa impreza modowa, która daje szansę zaistnieć na arenie międzynarodowej. 

W Lizbonie Łukasz Jemioł  zaprezentował nową odsłonę kolekcji, która wcześniej została pokazana w Warszawie. Klasyczną już niemal paletę ulubionych barw projektanta, czyli szarość, biel i czerń, tym razem przełamywały: nasycona czerwień i oranż. Projektant postawił na wysokiej jakości tkaniny – delikatne jedwabie i unikatowe żakardy. Nie zabrakło również kobiecych akcentów: szykownego błysku i subtelnych przezroczystości.

Portugalczycy przyjęli mnie naprawdę bardzo ciepło. Niezwykle się cieszę z jakichś wywiadów, które mi się udało zrobić dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a, do Collezioni, do prasy, którą bardzo trudno ściągnąć na pokaz do Polski, i fajnie, gdy oni dostrzegają potencjał nowych projektantów, którzy są na innych rynkach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Łukasz Jemioł, projektant mody. 

To nie był pierwszy pokaz Łukasza Jemioła w Lizbonie. Po raz pierwszy projektant miał okazję oczarować miłośników ModaLisboa w 2010 roku.

Myślę, że sukces poza granicami Polski jest niezwykle istotny, bo on potwierdza taką regułę, że fajnie wykonuje się swój zawód. W Polsce jestem znany, natomiast, gdy jedzie się gdzieś w świat i się jest miło odbieranym, to jest to ogromna nobilitacja. Nikt znajomy nie siedzi na widowni, nie ma przyjaciół, wystawiona jest jedynie moja praca. W Polsce jest troszkę inaczej, bo tu nas wszyscy znają, tam zdajemy egzamin na nowo – dodaje projektant.

Podczas  tegorocznej gali Osobowości i Sukcesy Roku Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę w kategorii projektant.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.