Mówi: | Łukasz Jemioł |
Funkcja: | projektant |
Łukasz Jemioł odniósł ogromny sukces podczas Tygodnia Mody w Lizbonie
W Lizbonie Łukasz Jemioł zaprezentował nową odsłonę kolekcji, która wcześniej została pokazana w Warszawie. Klasyczną już niemal paletę ulubionych barw projektanta, czyli szarość, biel i czerń, tym razem przełamywały: nasycona czerwień i oranż. Projektant postawił na wysokiej jakości tkaniny – delikatne jedwabie i unikatowe żakardy. Nie zabrakło również kobiecych akcentów: szykownego błysku i subtelnych przezroczystości.
– Portugalczycy przyjęli mnie naprawdę bardzo ciepło. Niezwykle się cieszę z jakichś wywiadów, które mi się udało zrobić dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a”, do „Collezioni”, do prasy, którą bardzo trudno ściągnąć na pokaz do Polski, i fajnie, gdy oni dostrzegają potencjał nowych projektantów, którzy są na innych rynkach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Łukasz Jemioł, projektant mody.
To nie był pierwszy pokaz Łukasza Jemioła w Lizbonie. Po raz pierwszy projektant miał okazję oczarować miłośników ModaLisboa w 2010 roku.
– Myślę, że sukces poza granicami Polski jest niezwykle istotny, bo on potwierdza taką regułę, że fajnie wykonuje się swój zawód. W Polsce jestem znany, natomiast, gdy jedzie się gdzieś w świat i się jest miło odbieranym, to jest to ogromna nobilitacja. Nikt znajomy nie siedzi na widowni, nie ma przyjaciół, wystawiona jest jedynie moja praca. W Polsce jest troszkę inaczej, bo tu nas wszyscy znają, tam zdajemy egzamin na nowo – dodaje projektant.
Podczas tegorocznej gali Osobowości i Sukcesy Roku Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę w kategorii projektant.
Czytaj także
- 2025-05-26: W lipcu ma być gotowy projekt wspólnej polityki rolnej po 2027 roku. Rolnicy obawiają się niekorzystnych zmian w finansowaniu
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-03-05: Małgorzata Potocka: Wydaje mi się, że ja wczoraj otworzyłam Teatr Sabat. Te 25 lat to była chwila moment
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2025-01-08: S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.