Newsy

W kolekcji La Mania na jesień-zimę 2014/2015 dominują kolorowe ubrania z metalicznym połyskiem

2014-05-16  |  06:55
Joanna Przetakiewicz zaprezentowała najnowszą kolekcję marki La Mania na sezon jesień-zima 2014/ 2015. Inspiracją do jej powstania była twórczość amerykańskiego rzeźbiarza Jeffa Koonsa i eklektyczny styl Nowego Jorku. Projekty są zmysłowe i kobiece, łączą w sobie minimalizm i ekstrawagancję. Wśród kolorów dominują: turkus, błękit, liliowy róż, złoto i srebro.

Joanna Przetakiewicz podkreśla, że inspiracją do powstania kolorowych ubrań z metalicznym połyskiem były dla niej prace Jeffa Koonsa z serii „Celebration”, czyli np. rzeźby przypominające zwierzęta robione na jarmarkach z baloników.

Biorąc pod uwagę jego poczucie humoru i patrząc na te cudowne, błyszczące rzeźby we wspaniałych kolorach, jak różowa guma do żucia, niebieski, seledyn, złoty i srebrny, które przypominają nam nasze dzieciństwo, pokochałam jego sztukę do tego stopnia, że postanowiłam zadedykować Koonsowi całą kolekcję jesień-zima 2014/ 2015. A że jego pracownia jest w Nowym Jorku, on jest Amerykaninem i wspaniale zderza się z architekturą i stylem miasta, uznałam że jest to inspiracja, która zamyka od A do Z całą kolekcję – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz, dyrektor kreatywna domu mody La Mania.

Przy projektowaniu wieczorowych sukien z trenem kreatorka marki La Mania inspirowała się eklektycznym stylem Nowego Jorku.

Nowojorskie budynki, nowojorskie art déco były inspiracją właśnie do sukien wieczorowych. Bardzo prostych, bardzo minimalistycznych, strzelistych, posągowych wręcz. I taką właśnie chciałabym widzieć kobietę wieczorem. Bardzo nowoczesną, pewną siebie, ale jednak minimalistyczną, zdecydowanie kobiecą i zmysłową – podkreśla Joanna Przetakiewicz.

W nowej kolekcji nie mogło zabraknąć również propozycji na dzień. Płaszcze, kurtki i marynarki zostały wykonane z tkanin najwyższej jakości.

Najbardziej zależało mi na tym, żeby stworzyć wizerunek kobiety, która żyje tak jak kobiety w Nowym Jorku – tempem szybkiego miasta: od rana do wieczora pędzi na swoje spotkania, ma mnóstwo obowiązków i bez względu na to, czy jest młodą mamą czy pracuje w poważnym zawodzie, może znaleźć coś dla siebie. Postawiłam wielki nacisk na znakomite tkaniny, to są najwyższej jakości wełny i kaszmiry. Jest to jeden z najważniejszych elementów naszego codziennego komfortu – tłumaczy Joanna Przetakiewicz.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.