Mówi: | Gosia Sobiczewska |
Funkcja: | projektantka |
W sezonie jesień-zima modę zdominują pastele i wyraziste, geometryczne wzory
Tegoroczna jesień nie będzie szara i nudna. Projektanci proponują na przekór pochmurnej aurze jasne, pastelowe kolory oraz wyraziste, graficzne wzory. Hitem będzie również koronka, noszona nie tylko na wielkie wyjścia, lecz także na co dzień.
Projektanci proponują w tym sezonie cukierkowe odcienie różu, błękitu, lila, a nawet cytrynowej żółci. Przebojem będą jasnoróżowe płaszcze, które nosiły na wybiegach modelki Łukasza Jemioła oraz duetu Paprocki i Brzozowski. Mniej odważne panie będą mogły wybrać ubrania w równie modnych odcieniach czerwieni, bakłażana i wina. Tom Ford, Prada i Jonathan Saunders proponują nawet sylwetki w stylu total look w czerwieni.
– Jasne szarości, które właściwie są modne przez cały rok, a tej jesieni będą czymś takim mocnym. Ciekawostką są kolory leśne, takie leśnego ludka, różnego rodzaju zielenie, troszkę zgniłe, troszkę przejrzałe. Myślę, że jest to trudny kolor, zobaczymy, kto go wybierze – mówi projektantka Gosia Sobiczewska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Na topie pozostanie także klasyczny duet bieli i czerni, zwłaszcza w połączeniu z graficznymi wzorami. Abstrakcyjne, geometryczne wzory nawiązujące do op-artu to jeden z najważniejszych trendów w modzie jesienno-zimowej. Wśród wzorów dominować będą także kwiaty, krata i motywy zwierzęce. Gucci i Simone Rocha proponują skórę węża, a Givenchy cętki. Elie Saab i Valentino na przekór porze roku lansują kwiaty, zwłaszcza okazałe róże.
– Dużo w ogóle takiej mocnej, odważnej grafiki artystycznej – jakichś plam, trójkątów, kwadratów, mocnych kół, ułożonych w taki sposób bardzo artystyczny. Ciekawostką są koronki, które w tym roku rzeczywiście będą na takim dość mocnym, wyraźnym topie zarówno wieczorem, jak i w ciągu dnia – mówi Gosia Sobiczewska.
Wybiegi pokazów mody zdominowały w tym roku ubrania oversize. Dotyczy to zwłaszcza swetrów, płaszczy i peleryn. Mniej odważne panie mogą zdecydować się tylko na detal w tym stylu np. ogromną futrzaną etolę z pokazu Eudon Choi. W sezonie jesień-zima 2014/2015 nastąpi także wielki powrót kożuchów i błyszczących tkanin.
Czytaj także
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-01-16: Roślinne burgery czy parówki znajdują coraz więcej zwolenników. Ponad połowa Polaków już ich próbowała
- 2023-06-23: Rośnie zapotrzebowanie na programistów od energooszczędnych kodów i aplikacji. Branża IT chce ograniczyć swój ślad węglowy [DEPESZA]
- 2023-02-22: Patricia Kazadi: Mam dużo czarnych ubrań i uwielbiam je na każdą okoliczność. Mój stylista próbował to przełamać i zaryzykowałam kolor, ale bez przekonania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.