Mówi: | Adrian Holc (stylista) Barbara Krysztofczyk (biuro prasowe marki Merrell) |
W tym sezonie modne będą letnie wersje kowbojek, buty na platformie i białe szpilki
Wiosną i latem miłośniczkom stylowych butów nietrudno będzie utknąć w gąszczu trendów. Fantazyjne kaczuszki, oryginalne sneakersy, gladiatorki, espadryle, kowbojki, błyszczące z daleka szpilki lub wciąż kontrowersyjne połączenie czółenek ze skarpetami – opcji jest tak wiele, że łatwo się pogubić. Zasada jest natomiast jedna – buty muszą być piękne i kobiece, a jednocześnie wygodne i funkcjonalne.
– Kiedyś było tak, że buty są albo wygodne, albo ładne, albo eleganckie. Teraz konsumenci nie idą na żaden kompromis. Chcą, żeby było i jedno, i drugie, tzn. jeżeli mamy buty Merrell, które są z natury wygodne, są do chodzenia po górach, to one muszą być ładne, kolorowe, muszą przykuwać wzrok. Jeżeli mamy buty kobiece, eleganckie, które są piękne, one muszą także być wygodne – mówi agencji Newseria Barbara Krysztofczyk, biuro prasowe marki Merrell.
Panie oczekują bowiem tego, że gdy buty, które założą rano, zapewnią im komfort przez cały dzień – w pracy, podczas zakupów oraz wieczornego wyjścia do kina czy na kolację.
– W tym roku mamy fasony bardzo lekkie, bardzo wygodne. Są buty miejskie, trekkingowe, do biegania, gdzie mamy możliwość szybkiego przemieszczania się z eventu na event, to buty dostosowane do potrzeb klienta. Tym razem mamy także espadryle, które są też wykonane na męską potrzebę, mamy też klapki i sandały, które wykonane są tym razem z użyciem kryształów Swarovskiego, co jest dostosowane do potrzeb zarówno nas, stylistów gwiazd, jak i dla zwykłej osoby, która potrzebuje większego komfortu i stylu – mówi Adrian Holc.
Skoro tematem przewodnim w modzie na wiosnę 2018 są lodowe pastele, to nie może ich zabraknąć również w dodatkach, w tym także w butach. Poza rozmytymi, chłodnymi pastelami, pojawią się również te cieplejsze, bardziej napigmentowane palety. Największą popularnością będą się cieszyć różowe modele – szczególnie odcienie millennial pink oraz pudrowy róż, a także błękit. Warto zwrócić też uwagę na pudrowe barwy wrzosu czy żółci.
– W tym roku przede wszystkim króluje kolor, bardzo różnorodny. Chcemy się wyróżniać, chcemy być widoczni na ulicy, chcemy zwracać uwagę, a w tym wszystkim czuć się wygodnie i czuć się w zgodzie sami ze sobą – mówi Barbara Krysztofczyk.
Do łask powraca też biel. Kozaki i botki w tym kolorze na dobre odczarowały swoją złą sławę w 2017 roku, a teraz umocnią swoją pozycję przenosząc barwę na inne modele butów. W śnieżnej bieli są już klapki, sandały, mokasyny i szpilki. Warto zwrócić uwagę na to, że ten kolor równie dobrze czuje się solo, jak i w duecie z czernią czy złotem.
– Stawiamy na letnie kolory: kremowy, delikatne błękity, granaty i biele. Tym razem mamy też coś nowego – pomarańcz. Są też kolory, które są nawiązaniem do natury – zieleń, jaskrawe kolory morza i piękne szarości kamieni – mówi Adrian Holc, stylista.
Styliści zachęcają do tego, by mieszać trendy i eksperymentować z różnymi stylami. Dlatego też nadal prawdziwą furorę będą robić sportowe buty zestawione z elegancką sukienką.
– Na wiosnę znajdziemy też bardzo dużo propozycji nietypowych, np. buty ciężkie, widoczne, z charakterem, ale w bardzo metalicznych, wesołych kolorach, albo buty w kwiaty, które mają ciężki, dość stabilny design, albo buty górskie, które mają bardzo delikatne kolory, bardzo dziewczęce – mówi Barbara Krysztofczyk.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-08-16: Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.