Newsy

Warsaw Fashion Weekend - skrót wideo z pokazów

2013-10-07  |  08:00
Piąta edycja Warsaw Fashion Weekend już za nami. W weekend 4-6 października wnętrza Centrum Expo XXI stały się najmodniejszym miejscem stolicy. Jesienna edycja Warsaw Fashion Weekend została zadedykowana Szwajcarii.

Swoje kolekcje zaprezentowały m.in. szwajcarskie marki: YVY, Asandri, Paradis des Innocents, projektant Helge van Dyk oraz szwajcarsko-polski duet Little Black Dress. Ogromne wrażenie zrobił pokaz Violi Śpiechowicz, podczas którego niezwykły performance "Spiritual Freelance" wykonały Natalia Kukulska i szwajcarska artystka tybetańskiego pochodzenia Dechen Shak-Dagsay, a także pokaz zaprezentowany podczas finału Warsaw Fashion Weekend - marki MUSES Nataszy Urbańskiej i Agnieszki Komornickiej. 

Popularnością cieszył się także projekt "Młodzi - Młodym/ Uważam, że jesteśmy pokoleniem zupełnie wyjątkowym", podczas którego pracowały dziesiątki młodych i utalentowanych ludzi związanych z kulturą, sztuką i modą. Głównym celem przedsięwzięcia, nad którym czuwała m.in. stylistka Zofia Ślotała jest promocja młodych polskich projektantów mody. 

Warsaw Fashion Weekend to jednak nie tylko pokazy. Ponad 160 wystawców z Polski i Szwajcarii zaoferowało gościom wydarzenia swoje projekty w wyjątkowych cenach. Wśród nich: Łukasz Jemioł, Rina Cossack, Mozcau, PtASZEK, SHE/s a RIOT czy Staff By Maff. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.