Newsy

Andrzej Smolik o nowej płycie: Chcieliśmy z Kevem Foxem wyjść zupełnie poza to, co robiliśmy dotychczas. Znaleźć nową jakość

2015-11-06  |  06:45

Krążek „Smolik/ Kev Fox” to jedno z najważniejszych muzycznych wydarzeń tegorocznej jesieni. Na świetnie przyjętej płycie znalazło się 9 utworów, których bazą są minimalistyczne gitarowe dźwięki w połączeniu z nostalgicznym wokalem. Płytę promują single „Run” oraz „Mind the Bright Lights”.

Album zatytułowany po prostu „Smolik/ Kev Fox” powstawał przez rok, jest jednak efektem blisko pięcioletniej znajomości Andrzeja Smolika i Keva Foxa, brytyjskiego muzyka od 2011 roku mieszkającego w Polsce. Artyści poznali się podczas koncertu Foxa w warszawskim kinie Iluzjon. Andrzej Smolik twierdzi, że znalazł się tam przypadkiem, nie wiedział, jaki muzyk występuje, z miejsca zachwycił się jednak hipnotyzującą barwą głosu Foxa.

– Wstrząsnął mną po prostu. Pokochałem jego głos i jego muzykę od pierwszego dźwięku. Zaczepiłem gościa oczywiście po koncercie, zapytałem, czy by nie chciał czegoś zrobić tutaj z polskim producentem, bo stałem się jego fanem i po prostu bardzo mi się to podoba i czuję to – mówi Andrzej Smolik agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Krążek, który miał premierę 23 października, zbiera niezwykle pozytywne recenzje. Zdaniem wielu krytyków jest to najbardziej dojrzały polski album ostatniego dziesięcioletnia, bardzo męski, a jednocześnie nostalgiczny. Przypadnie do gustu przede wszystkim miłośnikom minimalistycznego gitarowego grania i melancholijnego męskiego wokalu. Na krążku znalazło się dziewięć kawałków, utrzymanych w różnej stylistyce – od popu z rockowym zacięciem do lirycznych ballad. Krążek „Smolik/Kev Fox” daleki jest od dotychczasowych muzycznych dokonań obu artystów.

Nie chcieliśmy się spotkać w pół drogi pomiędzy nim a mną, tymi, których słuchacze czy widzowie mogą znać z naszych płyt autorskich. Chcieliśmy po prostu wyjść zupełnie poza zbiór tego, co robiliśmy do tej pory, znaleźć jakąś własną, nową jakość poza obszarem, który już znamy. Nie chcieliśmy po prostu iść po znajomym gruncie – mówi Andrzej Smolik.

Muzyk twierdzi, że współpraca z Kevem Foxem była niezwykle miła i gładka, choć momentami nużąca i ciężka. Rok wspólnej pracy określa jako ciekawe spotkanie i nie wyklucza kolejnych wspólnych projektów.

Z mojej perspektywy, człowieka, który spędził mnóstwo czasu sam ze sobą jak Gollum gdzieś w jakichś czeluściach piwniczych, w studiu świetnie pracuje się z drugą osobą, bo wszystko idzie łatwiej, nie trzeba łapać aż tak wielkiego dystansu, bo tym dystansem jest druga osoba. Jest jakimś filtrem, to od niej się odbijasz emocjonalnie i estetycznie – mówi Andrzej Smolik.

Do współpracy przy tworzeniu płyty Smolik i Fox zaprosili dwie wyjątkowe artystki. Jedną z nich jest Natalia Grosiak, wokalistka formacji Mikromusic. Grosiak współpracowała już wcześniej z Andrzejem Smolikiem, jednak to Kev Fox był inicjatorem jej obecności na krążku „Smolik/Kev Fox”. Brytyjczyk zachwycił się jej wokalem, gdy usłyszał śpiewany przez Grosiak utwór w internecie. Wokalistkę można usłyszeć w kawałku „Hollywood”. Z kolei w utworze „Regretfully Yours” z Foxem śpiewa wokalistka zespołu Bokka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.