Mówi: | Marek Sierocki |
Funkcja: | dziennikarz muzyczny |
Marek Sierocki: Dziś internet kreuje gwiazdy. Kiedyś trzeba było umieć śpiewać
Kiedyś trzeba było umieć śpiewać, żeby zaistnieć – mówi dziennikarz. Obecnie mało utalentowanych wokalistów wspiera technologia poprawiająca jakość głosu oraz internet. Zdaniem Marka Sierockiego sieć kreuje nawet tak wątpliwe gwiazdy jak siostry Godlewskie.
Muzyką, którą Marek Sierocki lubi najbardziej, jest disco tworzone w drugiej połowie lat 70. Komponowane wówczas utwory, oprócz sporej dawki elektroniki, zawierały wiele elementów soul i funky. Dziennikarz ceni również osiągnięcia powstałego na początku lat 80. w Wielkiej Brytanii nurtu nazywanego new romantic. Piosenki tego typu odznaczały się ciekawą linią melodyczną, kreującą romantyczny klimat.
– W muzyce chyba bardziej od rytmu cenię melodie, niestety w ostatnich latach produkcje muzyczne poszły bardziej w stronę rytmu niż melodii. Coraz trudniej wymyślić piosenkę, która łatwo będzie wpadała w ucho – mówi Marek Sierocki agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarz podkreśla, że na przestrzeni całego swojego życia był świadkiem wielu zmian, jakie przechodziła muzyka. Dotyczy to zarówno samej technologii, jak przejście od płyt gramofonowych, przez płyty CD, aż do streamingu muzyki z serwisów internetowych, jak i warstwy artystycznej. Ta ostatnia – zdaniem Marka Sierockiego – uległa znacznej komercjalizacji, czego przykładem jest sukces Esmeraldy i Małgorzaty Godlewskich.
– Nie chciałbym obrazić tych dwóch młodych dziewczyn, ale takie są czasy, że dziś internet kreuje gwiazdy i czasami nawet te, które są odbierane negatywnie, też stają się gwiazdami – mówi dziennikarz.
Marek Sierocki zapewnia, że rozumie potrzeby zmieniającego się świata. Nie wyklucza, że szybkie tempo współczesnego życia wymaga właśnie tego rodzaju rytmicznej muzyki. Uważa jednak, że muzyka tworzona kilkadziesiąt lat temu była zdecydowanie lepsza od obecnej, miała bowiem duszę. Za jej zanik, tak jak za kreowanie mało utalentowanych gwiazd, winę ponosi m.in. nowoczesna technologia.
– Kiedyś nie było urządzeń do poprawiania dźwięku, trzeba było umieć śpiewać, kiedy ktoś stawał przed mikrofonem w studiu czy grał na instrumencie, nie było komputerów, nie było wspomagania elektroniką – mówi dziennikarz.
Nie oznacza to jednak, że Marek Sierocki nie lubi współczesnej muzyki. Chętnie słucha twórców, którzy dopiero od niedawna są na polskiej i światowej scenie muzycznej, zwłaszcza klubowej. Jest fanem m.in francuskiego duetu Ofenbach, który w 2017 roku podbił listy przebojów utworami „Be Mine” oraz „Katchi”.
Czytaj także
- 2025-04-14: Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
- 2025-04-03: Marta Wiśniewska: Czuję, że świat się o mnie upomniał, dlatego wracam na scenę. Z wielką chęcią zostałabym też piątym jurorem w „You Can Dance”
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-12: Sebastian Karpiel-Bułecka: Z zawodu jestem architektem, a muzyka to jest moja pasja. Nie byłem spięty, żeby za wszelką cenę zrobić wielką karierę
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-05-08: Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.