Newsy

Na świątecznych stołach modne stały się motywy anglosaskie

2013-12-24  |  06:20
Zgodnie z tradycją na wigilijnym stole musi znaleźć się elegancka zastawa i sianko pod obrusem. W tym czasie królują barwy bieli, czerwieni i złota. Jeśli chcemy poeksperymentować, możemy dołączyć do świątecznych dekoracji coraz bardziej popularne w Polsce ozdoby anglosaskie, jak np. biało-czerwone laski candy cane.

– Święta to tradycja i bardzo określone kanony, biało-złote, elegancka zastawa, najlepsza jaką mamy w domu, sztućce, błyszczące szkło,  sianko pod obrusem, opłatek na stole. To są takie klasyczne elementy i klasyczne motywy mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Pudlik, właścicielka sklepu wnętrzarskiego BBHome .

Choć tradycja wciąż pozostaje najważniejsza dla większości Polaków, to jednak z roku na rok święta Bożego Narodzenia coraz bardziej inspirowane są kulturą anglosaską. Potrawy wigilijne i zwyczaje wciąż pozostają niezmienne, jednak świąteczne dekoracje w domach i na stołach są już coraz częściej inspirowane amerykańskimi filmami familijnymi. W sklepach dekoratorskich można dostać wiele ozdób niezwiązanych z polską tradycją jak choćby bombki w kształcie ciastek, lizaków czy babeczek oraz słynne amerykańskie candy canes, czyli cukrowe laski Świętego Mikołaja.

– Taki słynny motyw amerykański, który się nazywa candy cane. To są laseczki Świętego Mikołaja biało-czerwone albo srebrno-czerwone. Są coraz bardziej popularne w Polsce i też kojarzą się ze świętami, choć troszkę innymi niż te, które znamy – mówi Agnieszka Pudlik. Jeśli chcemy być bardziej nowocześni, weseli, trochę mniej poważni, możemy udekorować stół na przykład kwiatami w odpowiednich kolorach  białym, czerwonym, z różnymi choinkowymi elementami. Istnieje naprawdę wiele motywów, które możemy użyć w świątecznej dekoracji.

Dekorując stół na święta należy także zwrócić uwagę na to, żeby dekoracje nie przeszkadzały w spożywaniu posiłków. Oprócz elementów estetycznych ważny jest komfort i wygoda. Wigilijny stół powinien być piękny, ale warto pamiętać o tym, że to nie tylko ładnie udekorowany mebel, ale miejsce spotkania rodziny, rozmów i wspólnego przeżywania świąt.
 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.