Newsy

Najnowsza kolekcja Tomasza Ossolińskiego na sezon wiosna-lato 2016 inpirowana jest krajobrazem i atmosferą Podhala

2015-10-27  |  11:40
Mówi:Tomasz Ossoliński, projektant

Monika Olejnik, dziennikarka

Magdalena Różczka, aktorka

Patrycja Markowska, wokalistka

Edyta Olszówka, aktorka

  • MP4
  • Od lat wizytówką Tomasza Ossolińskiego są dobrze skrojone garnitury i zmysłowe suknie wieczorowe. Nie mogło ich więc zabraknąć również w najnowszej kolekcji na sezon wiosna-lato 2016. Tym razem projektant inspirował się magicznym krajobrazem polskich gór. Tłem do pokazu były zdjęcia Tomasza Tomaszewskiego  znakomicie oddające klimat Podhala.  Miłośniczki stylu Tomasza Ossolińskiego zgodnie przyznają, że w swoich szafach już szykują miejsce na ubrania z nowej linii.

    Nowa kolekcja Tomasza Ossolińskiego to ponad trzydzieści propozycji zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Projektant tradycyjnie postawił na dobry krój i szlachetne tkaniny. Motywem przewodnim stały się polskie góry.

    Dorota Williams zabrała mnie na Podhale i pokazała mi przepiękne miejsce. Ja nigdy nie chodziłem po górach, ale od razu zakochałem się. Teraz nie mogę się doczekać kiedy już po tym wszystkim będę mógł wyskoczyć tam z powrotem – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Ossoliński, projektant mody.

    Ossoliński przyznaje, że magiczny krajobraz, przepiękne widoki i góralski klimat zauroczyły go tego stopnia, że postanowił je przenieść na grunt mody. Inspiracją do stworzenia nowej kolekcji były również fotografie Tomasza Tomaszewskiego, który – zdaniem projektanta – doskonale potrafi uchwycić w kadrze wyjątkową atmosferę Podhala. Zdjęcia były również prezentowane podczas pokazu jako scenografia.

    Czekałam i jak zwykle nie zawiodłam się. Najbardziej podobają mi się proste garnitury kobiece. Są tak urocze, że chciałabym mieć każdy –  mówi Magdalena Różczka, aktorka.

    Pokazy Tomka Ossolińskiego to jak zwykle cudowna scenografia, piękne suknie, wspaniałe garnitury, tak że chyba trzeba będzie zacząć chodzić w garniturach. Widziałam tutaj tez przepiękną białą suknie. Z chęcią założyłabym ją na Bal Dziennikarzy. Uwielbiam Tomka – mówi Monika Olejnik.

    Swoją pierwszą kolekcję Tomasz Ossoliński stworzył w wieku 16 lat. Za niekwestionowany autorytet w dziedzinie mody zawsze uważał Jerzego Antkowiaka. Dziś sam jest wyznacznikiem dobrego stylu i wytycza nowe trendy.

    Tomek jest projektantem, który jest bardzo elegancki. Naprawdę lubię wspierać polskich projektantów, dlatego że to nie jest najłatwiejszy rynek i myślę, że mamy naprawdę wielkie talenty, a Tomek należy do takich osób – mówi Patrycja Markowska, wokalistka.

    Na pokaz, który odbył się na warszawskim Służewcu przybyło wiele gwiazd, wśród nich: Joanna Racewicz, Sara Boruc, Anna Dereszowska, Małgorzata Socha, Patrycja Markowska i Edyta Olszówka. Wszystkie z dużym entuzjazmem przyjęły nowe projekty.

    Ostatnio oglądałam kostiumy pana Tomasza na scenie w Och-Teatrze w sztuce pani Krystyny Jandy. Myślę, że teraz jest taka sytuacja, że światy mody, teatru i filmu bardzo się przenikają. Wzajemnie się inspirujemy i jest nam to w jakiś sposób potrzebne – mówi Edyta Olszówka, aktorka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.