Mówi: | Tomasz Szymanowski |
Funkcja: | rzecznik prasowy |
Firma: | SerwerSMS.pl |
Blisko 75 proc. Polaków woli wiadomości sms od komunikatorów internetowych
Wraz z pojawieniem się na rynku smartfonów, 160-znakowe wiadomości tekstowe – czyli popularne smsy, które zrewolucjonizowały komunikację międzyludzką w latach 90. – miały odejść w zapomnienie. Jednak, jak wynika z badania platformy SerwerSMS.pl, Polacy wciąż chętniej wysyłają smsy, niż korespondują za pomocą komunikatorów internetowych.
– Mimo że pojawiają się nowe formy komunikacji, jak komunikatory mobilne, dostępne dla użytkowników smartfonów, to ponad 70 proc., czyli trzech na czterech Polaków wysyła i odbiera smsy, i preferuje tę formę komunikacji – twierdzi Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy firmy SerwerSMS.pl w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Na taki wybór Polaków z pewnością mają wpływ coraz lepsze oferty operatorów komórkowych, z nieograniczoną liczbą wysyłanych smsów, nawet przy najniższych opłatach abonamentowych. Ale to nie jedyna przewaga krótkich wiadomości tekstowych nad komunikatorami.
– Właściwości sms-=a w dalszym ciągu są takie, że jest on dostępny od ręki, zaraz, jest pewny, szybki i dostarczany w momencie wysyłania. Jeżeli chodzi o komunikatory, mają one swoje wady i zalety, oczywiście musimy mieć dostęp do internetu i pewnego rodzaju ułatwienia i możliwości, dzięki którym możemy dopiero skorzystać z takiego komunikatora – tłumaczy Tomasz Szymanowski.
Z badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl w 2013 roku na grupie 2160 polskich internautów wynika, że blisko co trzeci ankietowany wysyła średnio ponad siedem wiadomości tekstowych dziennie, a 66,6 proc. pytanych stwierdziło, że wysyła smsy każdego dnia. W najbliższych latach raczej nie powinno być spadków.
– Badania zagranicznych agencji dotyczących rynku smsowego mówią o tym, że do 2015 roku będziemy mieli tendencję wzrostową. To oznacza, że rynek będzie rósł, a z roku na rok będzie przybywać smsów. Co prawda to nie będzie taka dynamika, jak między rokiem 2004 a 2009, ale przyrost będzie wyraźnie odczuwalny – uważa rzecznik SerwerSMS.pl.
Dalsze przewidywania już tak optymistyczne nie są, choć jednomyślności wśród prognozujących nie ma.
– Później ta tendencja będzie nieco słabła, nawet prognozowane są delikatne spadki. Ale też agencje badawcze zastrzegają, że prawdopodobnie ruch smsowy pozostanie na takim samym poziomie, jaki osiągnie w 2015 roku – twierdzi Tomasz Szymanowski.
Czytaj także
- 2022-08-02: Rząd chce się rozprawić z fałszywymi SMS-ami i połączeniami służącymi wyłudzeniom. Operatorów czekają nowe obowiązki
- 2022-03-04: Polskich abonentów zalewa fala głuchych telefonów. Na nieznane numery lepiej nie oddzwaniać
- 2019-11-19: Agnieszka Dygant: Nie czuję się na tyle zaabsorbowana internetem, żeby robić sobie cyfrowy detoks
- 2019-03-06: Smartfony w przyszłości mają być noszone na ręku niczym zegarek. Nie będą też korzystać z tradycyjnych kart SIM
- 2019-03-11: Nanopowłoka sprawi, że smartfony będą odporne na wodę nawet po uszkodzeniu ekranu. W przyszłości z telefonami będzie można nurkować nawet na głębokość 100 m
- 2019-04-23: Służbowe smartfony coraz częściej na celowniku cyberprzestępców. Ich atakom potrafi zapobiec nowa aplikacja mobilna
- 2018-09-26: Zabezpieczenia biometryczne nie gwarantują pełnej ochrony. Za ich pomocą hakerzy mogą łatwo uzyskać dostęp do konta i przejąć tożsamość ofiary
- 2018-05-17: Aplikacje na smartfona pomagają w nauce języków. Korzystają przy tym z najnowszych technologii, jak sztuczna inteligencja czy VR
- 2018-03-20: Ekologiczna rewolucja na rynku smartfonów. Telefon z korka nie odbiega specyfikacją od konkurentów, nie grzeje się i jest przyjazny środowisku
- 2018-02-06: Granica pomiędzy flagowcami, a przeciętnymi smartfonami zaciera się. Smartfony ze zwijanym lub rozkładanym ekranem nieprędko pojawią się na rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.