Newsy

Co trzecia rezerwacja stolika w restauracji dokonywana jest przez urządzenia mobilne

2014-11-24  |  06:00

Ok. 30 proc. rezerwacji w restauracjach Polacy dokonują przez smartfony lub tablety. Podobnie jest na rozwiniętych rynkach. Rola urządzeń mobilnych rośnie również w przypadku rezerwacji biletów lotniczych, miejsc w hotelach czy samochodów w wypożyczalniach. Ułatwiają to specjalnie zaprojektowane do tego aplikacje.

Zakup biletu lotniczego, rezerwacja samochodu czy miejsca w hotelu – dzięki aplikacjom na urządzenia mobilne planowanie podróży jest zdecydowanie łatwiejsze. Dlatego korzystanie z nich jest coraz popularniejsze. Co piąta rezerwacja hotelowa dokonywana jest przez smartfony lub tablety. Z kolei rezerwacje przez aplikacje stanowią ok. 12 proc. wszystkich rezerwacji dokonywanych mobilnie – wynika z Travel Flash Report.

Rosnącą popularność mobilnych rozwiązań obserwują również restauracje.

– Nie zawsze wiemy, jaką restaurację wybrać, jaki nowy lokal pojawił się na rynku, gdzie jest promocja albo gdzie można zjeść jedzenie tajskie czy indyjskie, i to jeszcze najbliżej nas. Aplikacja Quandoo dostarcza nam tych wszystkich informacji, skupiając w sobie większość restauracji z danego miasta – mówi agencji informacyjnej Newseria Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający restauracyjnej platformy rezerwacji Quandoo w Europie Wschodniej.

Aplikację można zainstalować na telefonie lub korzystać z niej przez stronę internetową. Po wejściu w system trzeba wybrać określony rodzaj lokalu i najbardziej dogodną lokalizację.

Dzięki trzem kliknięciom jesteśmy w stanie zarezerwować stolik w dowolnej restauracji. Wybieramy liczbę osób, dzień i godzinę rezerwacji, potem z dostępnych nam restauracji wybieramy tę, która najbardziej odpowiada naszym kubkom smakowym – tłumaczy Piotr Łagowski.

Z aplikacji korzysta kilka tysięcy osób, a w każdym tygodniu przybywa ich nawet kilkaset. Firma działa w 10 krajach. Przez ponad 1,5 roku zarezerwowanych zostało 2,5 mln stolików w 4 tysiącach restauracji. Łagowski podkreśla, że zarówno w Polsce, jak i na rynkach rozwiniętych przez urządzenia mobilne dokonywane jest już ok. 30 proc. rezerwacji.

Jak wynika ze statystyk firmy, Polacy próbują specjałów kuchni z różnych stron świata. Ostatnio dużą popularnością cieszą się restauracje z tajskim czy indyjskim jedzeniem. Wysoką pozycję niezmiennie utrzymuje kuchnia polska i włoska. Zdecydowanie rzadziej niż jeszcze kilka lat temu klienci wybierają sushi.

 Aplikacja pozwala swoim użytkownikom ocenić restaurację. Oceny mogą wystawiać jedynie Ci użytkownicy, którzy realnie dokonali rezerwacji i pojawili się w restauracji. Zatem oceny na naszym portalu są po pierwsze sprawdzone, po drugie dokonane tylko wśród klientów, którzy w danej restauracji rzeczywiście byli – dodaje Piotr Łagowski.

Aplikacja działa w Warszawie, a od początku listopada również w Krakowie. Zgodnie z planem jeszcze w tym roku powinna ruszyć w Poznaniu, a we Wrocławiu w I kwartale przyszłego roku.  Jak wyjaśnia Łagowski, polski rynek jest dla tego typu rozwiązań bardzo perspektywiczny.

– Polska jest świetnym rynkiem, na którym znajduje się aż 7 aglomeracji gotowych na nasze rozwiązanie. W Czechach czy na Węgrzech jest tylko jedna aglomeracja skupiona wokół stolicy, pozostałe miasta nie są tak silne jak te w Polsce – zapewnia dyrektor zarządzający Quandoo w Europie Wschodniej.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.