Newsy

Naziemna telewizja cyfrowa ze smartfonów. Producenci urządzeń chcą zdobyć nowy rynek

2014-09-19  |  06:00

Smartfony dawno przestały służyć wyłącznie jako telefon i urządzenie pozwalające korzystać z internetu. Coraz większą popularnością cieszą się usługi wideo, zwłaszcza wideo na żądanie, oferowane przez nowoczesne telefony. Już wkrótce, dzięki nowym urządzeniom z wbudowanym tunerem DVB-T, możliwe będzie odbieranie w telefonie naziemnej telewizji cyfrowej. Urządzenia te mają oferować swoim klientom firmy Cyfrowy Polsat i Plus.

Pierwsze smartfony pojawiły się już pod koniec lat 90., ale prawdziwą popularność zdobyły dopiero w 2010 roku. Wtedy to pojawiły się smartfony z ekranami dotykowymi wyposażone w system Android. Obecnie smartfony łączą w sobie funkcję telefonu komórkowego, przeglądarki internetowej, GPS, aparatu cyfrowego, pagera, kamery wideo i poczty elektronicznej. Wraz z rosnącym zainteresowaniem takimi telefonami rozwinął się także rynek multimediów i aplikacji.

Na początku oczywiście była tylko muzyka, później dołączyły do tego różne serwisy wideo, czego przykładem jest YouTube. Aktualnie ludzie przekonują się do usług wideo, są to często usługi wideo na żądanie, różnego rodzaju serwisy wideo, wszystko to coraz bardziej przekonuje ludzi do coraz szerszego używania multimediów – mówi Adam Getka, menadżer produktu w firmie Kazam, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Aktualnie największą nowością są wszelkiego rodzaju usługi telewizji, zwłaszcza telewizji na żądanie. Najnowsze trendy to telewizja przesyłana strumieniowo przez szybkie sieci 3G lub LTE oraz odbiór w urządzeniach mobilnych darmowej telewizji cyfrowej DVB-T. DVB-T, czyli Digital Video Broadcasting – Terrestrial, to naziemna telewizja cyfrowa. Już wkrótce będzie można ją oglądać także w smartfonie. Stało się to możliwe dzięki tunerowi wynalezionemu przez brytyjską firmę Kazam. Firma wprowadziła na rynek nowy model telefonu ze zintegrowanym tunerem DVB-T, który umożliwia oglądanie kanałów nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Umieszczenie takiego odbiornika w telefonie umożliwia odbiór wszystkich kanałów naziemnej telewizji cyfrowej, które są darmowe. W przyszłości będzie też możliwość wzbogacenia tego o różnego rodzaju zawartość kanałów płatnych. Aktualnie oznacza to tyle, że w większości miejsc w Polsce, gdzie jest dobry poziom sygnału, użytkownik jest w stanie wziąć telefon do ręki, wysunąć antenkę i obejrzeć program – mówi Adam Getka.

Producent zapewnia, że smartfon Kazam TV 4.5 pozwoli na 3 godziny oglądania telewizji. Poza tunerem DVB-T model ten niczym nie różni się od pozostałych, obecnych na rynku smartfonów: działa na systemie Android, wyposażony jest w 5-megapikselowy aparat główny, 4,5-calowy ekran IPS o rozdzielczości 480×854 pikseli. Smartfon Kazam TV 4.5 już wkrótce ma się znaleźć w ofercie takich firm, jak Plus i Cyfrowy Polsat. Jego sugerowana cena wynosi 599 zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.