Mówi: | Joanna Muzal |
Funkcja: | trener marki Ce-Ce |
Obawa przed bólem to główny powód niechęci dzieci do wizyty u fryzjera
Dziecko traktuje włosy jako integralną część swojego ciała, dlatego obawia się ich utraty i możliwego bólu przy obcinaniu. Jego strach zwiększa dodatkowo fakt, że fryzjer jest osobą obcą oraz przestrogi mamy. Negatywny wpływ na malucha ma też nadmiar bodźców: hałas suszarek czy gwar rozmów. Wszystko to sprawia, że dziecko nie czuje się pewnie i broni przed nieznanym płaczem, a nawet agresją.
– One nie wiedzą, że to odrośnie, że to nie boli, z tym muszą się oswoić. Poza tym widzą pana lub panią z nożyczkami. Cały czas mama mówi: nie rusz, bo się skaleczysz, nie dotykaj, tego nie wolno, a tu pojawia się ktoś, kto się do nas zbliża. Stąd chyba taki największy właśnie strach i lęk. Z tym musimy się oswoić – mówi Joanna Muzal, trener marki Ce-Ce, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Aby pierwsza wizyta w salonie fryzjerskim przebiegła bez problemów, psychologowie radzą przygotować do niej dziecko. Warto mówić maluchowi, że fryzjerka zrobi mu piękną fryzurę, w której będzie dobrze wyglądał. Rodzice mogą zabrać pociechę ze sobą, gdy sami będą poddawać się zabiegom u fryzjera, aby oswoić ją z nowym miejscem i pokazać, że obcinanie włosów nie jest niczym strasznym.
– Jednym z takich rozwiązań jest też zajęcie dziecka podczas strzyżenia. Jak spodobał mu się klimat, spodoba mu się pani czy pan, który będzie go strzygł, wtedy możemy je zająć troszeczkę, żeby mu się nie nudziło. Bo dłuższy czas siedzenia dla dziecka jest po prostu nudny, nic się tam ciekawego nie dzieje, wtedy można mu włączyć jakąś bajkę, podać jakąś zabawkę, którą się chwilę zajmie i pobawi – radzi Joanna Muzal.
Niektórzy specjaliści radzą, aby zaskoczyć dziecko wizytą u fryzjera. Mama może zająć malucha zabawą, a fryzjerka w tym czasie zająć się strzyżeniem. Zajęte zabawą dziecko może nawet nie zauważyć, że jego włosy zostały podcięte. Taka metoda może jednak przynieść skutki odwrotne do zamierzonych: jeśli dziecko zorientuje się w sytuacji, może się wystraszyć i trwale zrazić do fryzjera. Wówczas bardzo trudno będzie je przekonać do podcięcia włosów.
Jeśli dziecko w żaden sposób nie daje się przekonać do wizyty w salonie fryzjerskim, należy samemu przycinać włoski i poczekać aż maluch podrośnie. Starsze dzieci do wizyty w salonie skusić może wizja ciekawej fryzury. Warto pozwolić dziecku na samodzielny wybór stylizacji.
– Wybór fryzury dla dziecka ma znaczenie naprawdę w różnym wieku. To zależy od dziecka, jego charakteru, temperamentu oraz od tego, czy to dziewczynka czy chłopiec. Dziewczynki zdecydowanie wcześniej chcą mieć kucyki i wszystkie spinki. Chłopcy – tutaj dosyć długo decydują rodzice, jaka ta fryzura będzie – mówi Joanna Muzal.
Wybierając się z dzieckiem na pierwszą wizytę do fryzjera, warto zdecydować się na salon, którego pracownicy mają doświadczenie w kontaktach z małymi klientami. Zakład powinien być także wyposażony w zabawki dla dzieci.
Czytaj także
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-11-22: Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-04-25: Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.