Newsy

Paulina Sykut: ktoś się pode mnie podszywa na Instagramie

2014-04-18  |  07:20
Paulina Sykut nie kryje zdenerwowania tym, że ktoś podszywa się pod nią na Instagramie i umieszcza w serwisie treści, z którymi ona w żaden sposób się nie utożsamia. Osoba, która założyła fałszywe konto, posługuje się nie tylko zdjęciami prezenterki znalezionymi w sieci, lecz także bez jej zgody reklamuje ubrania, kosmetyki czy restauracje. Co więcej, wykorzystując nazwisko gwiazdy, kontaktuje się również z innymi znanymi osobami i wprowadza je w błąd.

Prezenterka zupełnie przypadkiem dowiedziała się o tym, że ma na Instagramie konto, którego nie zakładała. Za jego pośrednictwem ktoś skontaktował się z jej kolegą z konkurencyjnej stacji.

Pokazał mi profil osoby, która się pode mnie podszywa, na którym są zamieszczone zdjęcia butów, błyszczyków, śniadań, obiadów. Są ściągnięte moje zdjęcia z oficjalnego Facebooka. Kontaktuje się z wieloma znanymi osobami i z wieloma markami. Marki myślą, że to ja, inne znane osoby myślą, że to ja, komentują, rozmawiają. To jest zwyczajny oszust. Informuję oczywiście tych ludzi, których znam, że taki proceder ma miejsce – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle  Paulina Sykut, prezenterka.

Podszywanie się na Instagramie pod znaną osobę powoduje wiele nieporozumień i kłopotliwych sytuacji. Na fałszywym koncie pojawiają się zdjęcia ubrań, których Paulina Sykut nie nosi, kosmetyków, których nie używa, lub rekomendacje miejsc, w których nie bywa. Prezenterka czuje się bezradna.

Takie osoby, które podszywają się pod nas na Instagramie, mogą nam i innym także wyrządzić wiele krzywdy. Oczywiście naciągają inne osoby, zaczepiają innych. Obserwujemy to konto, jest już zgłoszone. Myślę, że to jest bardzo niebezpieczne, a zresztą dla mnie bardzo irytujące, bo trzeba czekać na skasowanie takiego profilu – dodaje Paulina Sykut.

Podobna sytuacja spotkała także Wojciecha Szczęsnego. Na fałszywym koncie firmowanym jego nazwiskiem ktoś umieszczał prywatne zdjęcia sportowca, m.in. z piosenkarką Mariną.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.