Mówi: | Justyna Gustaw |
Funkcja: | brand manager |
Firma: | Emente |
Płaszcze w kwiaty i sukienki z aksamitu najmodniejszymi akcentami sezonu jesienno-zimowego
W sezonie jesienno-zimowym 2016 zdecydowanie wyróżniają się dwa trendy: powrót aksamitu i motyw „winter garden”. Akcenty kwiatowe – tym razem w nieco przygaszonej i stonowanej wersji – mogą się znaleźć zarówno na sukienkach, jak i garniturach czy płaszczach. W kolorystyce dominuje czerń, bordo, szmaragd i atramentowy granat. Must have sezonu to eleganckie płaszcze i sukienki o kroju halki na bardzo cienkich ramiączkach założone na T-shirt lub ciepły sweter.
Trendy proponowane na sezon jesień-zima 2016/2017 z pewnością nie zawiodą nawet najbardziej wymagających miłośniczek mody. Wyrafinowane tkaniny, kroje podkreślające sylwetkę i charakterystyczne motywy każdej kobiecie dodadzą szyku i elegancji.
– Dwa najbardziej wyraziste trendy to wielki powrót aksamitu oraz trend, który nazwałyśmy „winter garden”. Są to motywy kwiatowe, ale nie takie, jak w kolekcjach letnich – w żywych, intensywnych kolorach, tylko stłumione, melancholijne, może trochę mroczne. Zimą kwiaty są wszędzie, mamy je na płaszczach, na sukienkach, ale także na garniturach. To jest podstawa do bardzo wielu ciekawych stylizacji – mówi agencji Newseria Lifestyle Justyna Gustaw, brand manager marki Emente.
Bez wątpienia najmodniejszą tkaniną sezonu jest aksamit. Potwierdzają to m.in. takie marki jak: Valentino, Bottega Veneta, Alberta Ferretti czy Prada.
– Aksamit jest bezapelacyjnym królem sezonu. Nie widzieliśmy go w zasadzie na wybiegach od lat 90., teraz przeżywa swoje 5 minut. Z aksamitu szyjemy wszystko: od sukienek poprzez bluzy, dresy, a nawet wieczorowe garnitury. Króluje w modzie i codziennej, i streetowej, nosimy go na pewno w wydaniu wieczorowym. Aksamit jest wszędzie i bez aksamitu sezon jesień-zima nie istnieje – tłumaczy Justyna Gustaw.
Ubrania z motywami kwiatowymi mogą także stanowić doskonałe połączenie z białą koszulą, czarnymi spodniami albo klasycznymi dżinsami.
– Najważniejsze trzy kolory jesieni i zimy to zdecydowanie czerń, bordo oraz szmaragd, ale na pokazach widzieliśmy też bardzo dużo atramentowych granatów, bardzo dużo złota, brokatu, a także klasyczne stonowane kolory, jak np. płaszcze z wielbłądziej wełny – podkreśla Justyna Gustaw.
Zdaniem stylistów z roku na rok Polki stają się odważniejsze w doborze krojów i fasonów. Lubią eksperymentować z niebanalnymi zestawieniami, a w ich szafach coraz więcej miejsca zajmują ubrania dopasowane, podkreślające kobiece kształty.
– Na pierwszy plan wysuwają się fasony podkreślające, dyscyplinujące sylwetkę, z głębokimi dekoltami, ale także mini. Raczej odchodzimy od oversize. Wielkim hitem jest sukienka o kroju halki np. na cieniutkich ramiączkach i lekko rozszerzonej linii, która bardzo fajnie wygląda narzucona na koszulę, na T-shirt albo nawet sweter. Jeśli np. narzucimy na wierzch płaszcz i do tego założymy cięższe buty, ta sylwetka wygląda bardzo nowocześnie, ale jest nam też ciepło i komfortowo – mówi Justyna Gustaw.
Must have jesienno-zimowego sezonu są stylowe płaszcze. Odpowiednio dobrane nadadzą elegancki ton każdej stylizacji.
– Jest to rzecz, która pasuje do wszystkiego. Możemy ją założyć do sportowych butów, do kozaków, do glanów, do szpilek i w zasadzie jest podstawą każdej stylizacji. Ja bym bardzo namawiała panie, żeby wybierając płaszcz, zwracały uwagę na tkaninę. Oczywiście najlepsze są mieszanki wełen, bo jest to tkanina, która w naturalny sposób nas ociepla i powoduje, że jest nam miło, komfortowo – dodaje Justyna Gustaw.
Dopełnieniem każdej stylizacji mogą być torby z ozdobnymi haftami. Niektóre modele wręcz zrywają ze stereotypowym pojęciem „dodatku” i wychodzą na pierwszy plan. Kolorowe hafty inspirowane sztuką ludową urozmaicą każdy look, nawet najprostszy.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.