Mówi: | Marta Fiedorowicz |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Cottonina Villa & Mineral SPA Resort |
Nowoczesne ośrodki spa nie tylko dbają o wygląd swoich gości. Coraz częściej skupiają się także na ich pasjach
Urlop bez konieczności rezygnacji z codziennego stylu życia – taką możliwość dają nowoczesne ośrodki wellness i spa. Placówki te ograniczają się już nie tylko do dbania o wygląd i kondycję fizyczną, lecz także o ich pasje i tryb życia. Oprócz zabiegów i terapii oferują warsztaty, zajęcia sportowe, wycieczki w ciekawe miejsca w okolicy. Oferują także posiłki zgodne z codzienną dietą ich gości.
Lifestination to nowe pojęcie w hotelarstwie wellness i spa, którego autorką jest znana amerykańska futurolożka Edie Weiner. Trend ten zakłada zupełnie inne od dotychczasowego spojrzenie na tego typu ośrodki wypoczynkowe. Miejsca te przestają być bowiem tylko przestrzenią, gdzie można zadbać o piękny wygląd i kondycję fizyczną. Obecnie w hotelach wellness i ośrodkach spa klienci, oprócz poddawania się zabiegom i terapiom, mogą także realizować swój styl życia. Dotyczy to zarówno diety, jak i hobby czy sposobu spędzania wolnego czasu.
– Wyjeżdżamy na urlop i chcemy, żeby obiekty hotelowe czy pensjonaty spełniły nasze upodobania kulinarne, preferencje co do konkretnych diet, stylu życia. Widać też trend, który zakłada stawianie na pasje, upodobania nie tylko kulinarne, lecz także dodatkowe atrakcje, warsztaty – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.
Dla klientów nowoczesnych ośrodków spa i wellness liczy się obecnie możliwość kontynuowania codziennego zdrowego stylu życia. Ważnym elementem ofert takich ośrodków jest więc zdrowa, niskokaloryczna kuchnia. Klienci oczekują także zapewnienia im możliwości aktywności fizycznej, aby podczas wyjazdu nie musieli zaniedbywać prozdrowotnych nawyków z życia codziennego.
Klientom preferującym zdrowy, ekologiczny tryb życia ośrodki spa powinny oferować zabiegi oparte na naturalnych kosmetykach. Zgodnie z trendem lifestination powinny również zapewnić swoim gościom możliwość rozwijania pasji lub hobby. Wielu klientów chce także poznać lokalną kulturę, a hotele powinny mu w tym pomóc.
– Zauważamy, że goście coraz częściej dopytują nas o to, jaką mamy kuchnię, jaka jest filozofia spa, co dodatkowo zaproponujemy im w trakcie pobytu. Na pewno kluczowym elementem są wszelkiego rodzaju aktywności związane ze spędzaniem wolnego czasu czy odpowiedni teren, na którym ten obiekt się znajduje – mówi Marta Fiedorowicz.
W ramach rozwijania pasji swoich klientów hotele wellness mogą organizować zajęcia sportowe pod okiem instruktora, warsztaty prowadzone przez doświadczonego sommeliera, który nauczy rozpoznawać gatunki win, wieczory poświęcone lokalnej kulturze. W Polsce istnieje już hotel, w którym miłośnicy golfa mogą pod okiem instruktora przygotować się do egzaminu na Zieloną Kartę.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2025-01-03: W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
- 2024-12-17: Zakłady poprawcze i młodzieżowe ośrodki wychowawcze nie spełniają swoich funkcji. Większą rolę w resocjalizacji powinny pełnić rodziny
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
Artysta jest niezwykle podekscytowany premierą swojego drugiego albumu, bo jak podkreśla, podaje słuchaczom siebie „na widelcu”, bez żadnych filtrów i zbędnych masek. Serwuje wszystko to, co odczuwa: smutek, radość, niepokój, nadzieję, a przede wszystkim miłość. Wiktor Dyduła zaznacza, że płyta „Tak jak tutaj stoję” dedykowana jest tym, którzy w muzyce cenią szczerość i prawdziwe emocje bez lukru. Krążek zawiera 12 emocjonalnych piosenek, w tym odtworzony 40 mln razy, nominowany do Fryderyków 2025 singiel „Tam słońce, gdzie my”.
Telekomunikacja
Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.
Konsument
Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność

Alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną wśród polskiej młodzieży substancją psychoaktywną, choć jego spożycie przez nastolatków znacznie spadło w ciągu trzech ostatnich dekad. Wciąż spory odsetek 15–16-latków uważa, że alkohol jest dla nich łatwo dostępny, ale o ile w przypadku piwa spadek w tym obszarze jest znaczący, o tyle w przypadku wódki delikatny trend spadkowy został w ostatnim badaniu zahamowany. Dostępność zaczyna się jednak nie w sklepie, ale już w domu. Co piąty rodzic jest w tej kwestii na tyle liberalny, że godzi się na spożywanie alkoholu przez dziecko w swojej obecności.