Newsy

Omenaa Mensah: Europa to miejsce, które zawsze mnie inspiruje

2015-09-17  |  06:50

Omenaa Mensah uwielbia podróże do europejskich stolic. Prezenterkę fascynuje ich architektura i sztuka, które zawsze ją inspirują. Podczas tegorocznego urlopu inspiracji do nowej kolekcji mebli szukała w Lizbonie. 

Dla Omeny Mensah 2015 rok to czas, który całkowicie podporządkowała pracy, zarówno zawodowej, jak i charytatywnej. Podczas wszystkich wyjazdów łączyła sprawy zawodowe z prywatnymi. Tak było m.in. podczas tygodnia spędzonego z rodziną w Nowym Jorku. Prezenterka pogody znalazła jednak chwilę na to, by wyrwać się na krótkie wakacje. Na miejsce wypoczynku wybrała Lizbonę, która dostarczyła jej wielu nowych inspiracji.

– Piękne miasto, w ogóle uwielbiam stolice europejskie. Uwielbiam monumentalne budowle, sztukę, architekturę, kamienice z początku XX wieku i jeszcze starsze. Dla mnie Europa to takie miejsce, które mnie zawsze inspiruje. A że przygotowuję kolekcję mebli, to też potrzebowałam zwykłych spacerów i inspiracji mówi Omenaa Mensah agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Nowa kolekcja mebli marki Ammadora, której właścicielką jest Omenaa Mensah, ma być gotowa w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Prezenterka twierdzi, że inspiracji do tworzenia zawsze szuka w otoczeniu, w którym się aktualnie znajduje. Jest też osobą, która stara się widzieć w jednym momencie różne rzeczy i wyprzedzać to, co może się wydarzyć. Dzięki temu ma szersze spojrzenie na sytuację i lepiej zarządza realizowanymi przez siebie projektami. Obecnie Omenaa Mensah pracuje m.in. z polskimi gwiazdami nad projektem, który ma ujrzeć światło dzienne już w październiku. Jego celem jest zebranie funduszy na budowę szkoły w Ghanie.

– W Afryce budowa szkoły, a mówimy tu o kwocie około miliona złotych, to już porządny budynek. Chciałabym stworzyć coś, z czego będziemy my, jako Polacy, dumni i do czego będziemy mogli wracać i szkoła, w której dzieci będą mogły się uczyć długie lata, a nie tylko przez chwilę, zanim spadnie deszcz i zniszczy budynek, jest czymś takim – mówi Omenaa Mensah.

Zgromadzenie funduszy na budowę szkoły dla biednych dzieci w Ghanie oraz dalszy rozwój Omenaa Foundation to obecnie nadrzędne cele w życiu prezenterki. Na kolejnym miejscu znajduje się stały rozwój zawodowy. Omenaa Mensah cały czas pracuje jako prezenterka pogody w stacji TVN i TVN Meteo, ponadto prowadzi program „Domy gwiazd” w telewizji Domo+ oraz magazyny na antenie TVN Meteo Active. Prezenterka chce też rozwijać firmę Ammadora.

– Jest także moja wspaniała córeczka, bo jestem mamą, co jest dla mnie najważniejsze. Jest jeszcze jeden, taki bardziej romantyczny cel: oby uśmiechać się jak najczęściej z powodu tej drugiej osoby, tak by było najfajniej – mówi Omenaa Mensah.

Prezenterka w ubiegłym roku ukończyła także studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej. Rozprawy doktorskiej zamierza bronić jednak dopiero za kilka lat wcześniej chce zdobyć jeszcze więcej doświadczenia, m.in. poprzez kolejne wyjazdy do Afryki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.