Newsy

W hotelach i ośrodkach SPA coraz popularniejsza jest kuchnia wellness

2015-06-08  |  06:10

Coraz więcej hoteli i ośrodków SPA proponuje swoim klientom kuchnię wellness, bo jest ona dla organizmu swoistym zastrzykiem energii, witamin i substancji odżywczych. Jej podstawą są śniadania składające się ze zdrowych regionalnych produktów, ekologicznych warzyw i owoców. W trend wellness doskonale wpisuje się kuchnia molekularna, kuchnia sous vide i slow food.

Kuchnia wellness czasem bywa niewłaściwie identyfikowana z żywnością o obniżonej zawartości kalorycznej. Kucharze podkreślają jednak, że to nie jest sposób odżywiania w stylu light, tylko sięganie po produkty naturalne, bogate w witaminy i minerały. W kuchni wellness nie może więc zabraknąć różnorodnych warzyw i owoców, najlepiej tych pochodzących z ekologicznych upraw.

To przede wszystkim zdrowa kuchnia oparta o produkty dobierane w sposób bardzo selektywny. Ich wartość energetyczna jest na odpowiednim poziomie i dzięki temu czujemy się bardzo dobrze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.

W kuchni wellness trzeba wystrzegać się żywności modyfikowanej, bogatej w tłuszcze nasycone oraz produktów zawierających barwniki, konserwanty i wszelkiego rodzaju polepszacze smaku. Tymi kryteriami kieruje się coraz więcej kucharzy w hotelach i ośrodkach SPA.

– Na pewno widać tutaj tendencję, że gość zwraca uwagę na to, czy na śniadaniu pojawiały się świeże owoce, warzywa, produkty, które są z lokalnych gospodarstw, z konkretnych regionów. Począwszy od produktów, które są serwowane na ciepłych bufetach, a kończąc na zimnych, poprzez dodatki takie jak miód, wszelkiego rodzaju kiełki czy sery – tłumaczy Marta Fiedorowicz.

Marta Fiedorowicz podkreśla, że wellness to filozofia propagująca styl życia w pełnej harmonii ciała, umysłu i ducha. Chodzi tutaj zarówno o aktywność fizyczną, jak i o kuchnię – kuszącą wyśmienitym smakiem i sprzyjającą zdrowiu.

Aktualnie bardzo popularna jest kuchnia sous vide, która jest przygotowywana w niskich temperaturach i która dzięki swojej technologii zachowuje wartość energetyczną i witaminową wszelkich potraw. Dzięki temu mamy pewność, że potrawy, które spożywamy, są pełne witamin, soczyste, zdrowe i dają nam odpowiednią siłę i witalność. Na pewno slow food i kuchnia molekularna to te, które można podać jako przykłady wellness – mówi Marta Fiedorowicz.

W kuchni wellness menu jest układane przede wszystkim na podstawie upodobań kulinarnych klientów. Dania i przekąski mają dodawać energii, poprawiać nastrój i uzupełniać niedobory tych składników, które są paliwem dla organizmu.

Bardzo ciekawym trendem są koktajle, tzw. bomby energetyczne, które są przygotowane w zależności od preferencji każdej osoby, jej problemów zdrowotnych, upodobań i oczekiwanych efektów związanych z niedoborami witamin czy stylem życia – dodaje Marta Fiedorowicz.

Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że po zdrowe i ekologiczne produkty sięga już ponad 70 proc. Polaków.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.