Mówi: | Marta Fiedorowicz |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Cottonina Villa & Mineral SPA Resort |
W hotelach i ośrodkach SPA coraz popularniejsza jest kuchnia wellness
Coraz więcej hoteli i ośrodków SPA proponuje swoim klientom kuchnię wellness, bo jest ona dla organizmu swoistym zastrzykiem energii, witamin i substancji odżywczych. Jej podstawą są śniadania składające się ze zdrowych regionalnych produktów, ekologicznych warzyw i owoców. W trend wellness doskonale wpisuje się kuchnia molekularna, kuchnia sous vide i slow food.
Kuchnia wellness czasem bywa niewłaściwie identyfikowana z żywnością o obniżonej zawartości kalorycznej. Kucharze podkreślają jednak, że to nie jest sposób odżywiania w stylu light, tylko sięganie po produkty naturalne, bogate w witaminy i minerały. W kuchni wellness nie może więc zabraknąć różnorodnych warzyw i owoców, najlepiej tych pochodzących z ekologicznych upraw.
– To przede wszystkim zdrowa kuchnia oparta o produkty dobierane w sposób bardzo selektywny. Ich wartość energetyczna jest na odpowiednim poziomie i dzięki temu czujemy się bardzo dobrze – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.
W kuchni wellness trzeba wystrzegać się żywności modyfikowanej, bogatej w tłuszcze nasycone oraz produktów zawierających barwniki, konserwanty i wszelkiego rodzaju polepszacze smaku. Tymi kryteriami kieruje się coraz więcej kucharzy w hotelach i ośrodkach SPA.
– Na pewno widać tutaj tendencję, że gość zwraca uwagę na to, czy na śniadaniu pojawiały się świeże owoce, warzywa, produkty, które są z lokalnych gospodarstw, z konkretnych regionów. Począwszy od produktów, które są serwowane na ciepłych bufetach, a kończąc na zimnych, poprzez dodatki takie jak miód, wszelkiego rodzaju kiełki czy sery – tłumaczy Marta Fiedorowicz.
Marta Fiedorowicz podkreśla, że wellness to filozofia propagująca styl życia w pełnej harmonii ciała, umysłu i ducha. Chodzi tutaj zarówno o aktywność fizyczną, jak i o kuchnię – kuszącą wyśmienitym smakiem i sprzyjającą zdrowiu.
– Aktualnie bardzo popularna jest kuchnia sous vide, która jest przygotowywana w niskich temperaturach i która dzięki swojej technologii zachowuje wartość energetyczną i witaminową wszelkich potraw. Dzięki temu mamy pewność, że potrawy, które spożywamy, są pełne witamin, soczyste, zdrowe i dają nam odpowiednią siłę i witalność. Na pewno slow food i kuchnia molekularna to te, które można podać jako przykłady wellness – mówi Marta Fiedorowicz.
W kuchni wellness menu jest układane przede wszystkim na podstawie upodobań kulinarnych klientów. Dania i przekąski mają dodawać energii, poprawiać nastrój i uzupełniać niedobory tych składników, które są paliwem dla organizmu.
– Bardzo ciekawym trendem są koktajle, tzw. bomby energetyczne, które są przygotowane w zależności od preferencji każdej osoby, jej problemów zdrowotnych, upodobań i oczekiwanych efektów związanych z niedoborami witamin czy stylem życia – dodaje Marta Fiedorowicz.
Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że po zdrowe i ekologiczne produkty sięga już ponad 70 proc. Polaków.
Czytaj także
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2025-01-17: UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
- 2024-11-25: Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-10-03: David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-10-29: Ruch na lotniskach regionalnych niezagrożony. Centralne lotnisko ma być nie konkurencją, ale uzupełnieniem oferty lotniczej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.