Newsy

Polacy najbardziej lubią klasyczne, mocne espresso

2014-09-10  |  06:40
Mówi:Dariusz Pieczara
Funkcja:barista
Firma:coffeeheaven, CHI Polska
  • MP4
  • Z badań wynika, że kawę regularnie pije już co dziesiąty Polak. Największą popularnością cieszy się klasyczna mała czarna, głównie ze względu na jej pobudzające walory. Na preferencje smakowe ma jednak wpływ płeć. Zdaniem baristów kobiety znacznie chętniej piją kawę z mlekiem, a mężczyźni espresso.

    Z badań PBS przeprowadzonych na zlecenie Stowarzyszenia „Woda w domu i w biurze" wynika, że kawę regularnie pije co dziesiąty Polak. Miłośnicy tego napoju najczęściej wybierają klasyczne espresso, głównie ze względu na jego pobudzające właściwości. Coraz większą popularnością wśród Polaków cieszy się także ristretto. Jest to sposób przyrządzania kawy podobny do espresso, ale przy użyciu dwa razy mniejszej ilości wody. Bardzo lubiane jest także espresso lungo, czyli podwójne. Wybór smaku kawy to kwestia nie tylko indywidualnych upodobań, lecz także płci.

    Myślę, że u kobiet zdecydowanie dominuje latte. To jest kawa, którą kobiety uwielbiają, łagodna, z dużą ilością mleka, można wypić ją o każdej porze. Mężczyźni przeważnie preferują czarne kawy, przelewową kawę albo americano – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Dariusz Pieczara, zwycięzca w kategorii "Najlepszy Drink Specjalny" w finale europejskim konkursu Barista of the Year 2014 organizowanego przez CHI Polska.

    Z badań MK Cafe wynika, że 51 proc. kobiet wybiera kawę z mlekiem, a 51 proc. mężczyzn espresso. Panie lubią pić kawę urozmaiconą, a więc latte z dodatkiem syropów smakowych czy mleka sojowego zamiast tradycyjnego. Coraz większą popularnością cieszą się też drinki kawowe, czyli napoje na bazie kawy z dodatkiem likieru, rumu, wódki, brązowego cukru, owoców, przypraw, np. cynamonu, goździków czy gałki muszkatołowej, lub imbiru. Takie drinki to specjalność kawiarni, można je jednak przygotować także samodzielnie.

    Na co dzień w kawiarni tworzymy kawy z danych receptur. Są to procedury, których musimy przestrzegać, aby wydawać doskonałą kawę – mówi Dariusz Pieczara.

    Na kawowe drinki mogą sobie pozwolić nawet osoby dbające o linię lub borykające się z nadwagą. W kawiarniach bez problemu można już zamówić kawę na chudym mleku. Coraz więcej lokali wprowadza także do swojej oferty bezcukrowe syropy do kawy. Taka kawa jest nie tylko smaczna, ale i dietetyczna.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Konsument

    Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

    Edukacja

    Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

    Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.