Mówi: | Michał Milowicz, wokalista, aktor Alicja Węgorzewska, śpiewaczka operowa Kasia Grabowska, wokalistka |
Polscy wokaliści nagrali piosenkę, która ma pomóc dzieciom chorym na autyzm
Polskie gwiazdy już po raz piąty przekonują, że pomaganie jest trendy. W ramach akcji, zainicjowanej przez Krzysztofa Gorzkiewicza, czołowi polscy wokaliści nagrali piosenkę, która już wkrótce trafi na kanał YouTube. Klikając na reklamy podczas jej emisji, można zasilić konto kaliskiej fundacji pomagającej dzieciom niepełnosprawnym. W tegorocznej akcji „Pomaganie jest trendy” wzięli udział m.in. Alicja Węgorzewska, Michał Milowicz, Piotr Rogucki i Mika Urbaniak.
V edycja ogólnopolskiego projektu dobroczynnego „Pomaganie jest trendy” ruszyła już na początku listopada. Akcja ma wspierać działania kaliskiej fundacji Nowa Nadzieja, zajmującej się terapią dzieci niepełnosprawnych, zwłaszcza dzieci z autyzmem. Inauguracją projektu było nagranie bajki pt. „Anielski Dar”. Utwór został napisany przez Krzysztofa Gorzkiewicza, pomysłodawcę przedsięwzięcia, i pochodzi z tomiku „Anielskie bajki”. Bajkę przeczytali m.in. Daniel Olbrychski, Bohdan Łazuka, Paweł Małaszyński, Beata Tadla oraz Pierwsza Dama RP Anna Komorowska. W ramach projektu została także nagrana piosenka.
– Klikając na kanał YouTube, odtwarzając i udostępniając naszą piosenkę, pomagamy dzieciom chorym na autyzm. Wszyscy artyści, a jest to około 30 osób, zebrani na rzec akcji „Pomaganie jest trendy” udzielają się charytatywnie. Przedsięwzięcie cieszy się olbrzymim zainteresowaniem – mówi Kasia Grabowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Utwór napisał laureat nagrody Grammy Włodek Pawlik, a wykonali go m.in. Janusz Panasewicz, Piotr Rogucki, Alicja Węgorzewska, Anna Wyszkoni, Mika Urbaniak, Michał Milowicz i Krzysztof Krawczyk. Artyści nie spotkali się podczas sesji nagraniowej, każdy z nich miał bowiem wyznaczony własny, indywidualny termin nagrania. Ich głosy połączył dopiero reżyser dźwięku. Wokalistów wsparli: Mariusz Bereziak z zespołu GrooveBusterz oraz wiceprezydent Kalisza Dariusz Grodziński, grający na gitarze.
– To jest taki fajny utwór z polotem. Zresztą myślę, że wszystkie, które są – one są z myślą o tym, żeby to było takie „We are the World” śpiewane. Wszyscy dają coś z siebie, każdy ma inną barwę głosu, każdy daje kawałek swojego serca, a do tego swoją interpretację. Tutaj faktycznie są takie warunki, że rzadko kiedy wszystkich można razem zebrać w jednym miejscu, bo każdy pracuje. Więc staramy się, by każdy według swoich możliwości mógł przyjechać indywidualnie, by chociaż nagrać swój wers jeden czy dwa i razem oczywiście dołączyć do refrenu – mówi Michał Milowicz.
Utwór już wkrótce znajdzie się na kanale YouTube. Klikając na reklamy wyświetlane w czasie jego emisji oraz udostępniając klip na swoich portalach społecznościowych, można wspierać kampanię. Alicja Węgorzewska od początku wspiera akcję „Pomaganie jest trendy”, i to nie tylko swoim głosem. Od 2014 roku prowadzone przez słynną śpiewaczkę przedszkole integracyjne jest filią placówek fundacji Nowa Nadzieja.
– Lubię takie projekty typu hymny, wtedy się zderzają różne barwy głosów, różne estetyki wykonawcze, różna wrażliwość. Ale najważniejszy jest cel i to, co z tego będą miały te dzieciaki, jak można będzie przeprowadzić terapię. Jestem za tym, żeby była to nie tylko akcja na święta, lecz także prowadzona przez cały rok pomagać. Żeby te potrzebujące dzieci nie musiały czekać aż do grudnia – mówi Alicja Węgorzewska.
Tegoroczną piosenkę, nagraną w ramach akcji „Pomaganie jest trendy”, będzie można usłyszeć na żywo na koncertach w Kaliszu i Skarżysku-Kamiennej. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2010 roku. Jej celem była pomoc osobom zmagającym się z białaczką.
Czytaj także
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-12-13: Alicja Węgorzewska: Nie wierzę w zabobony jak piątek trzynastego czy czarny kot. To my panujemy nad własnym losem
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.