Newsy

Polscy wokaliści nagrali piosenkę, która ma pomóc dzieciom chorym na autyzm

2014-12-09  |  06:45
Mówi:Michał Milowicz, wokalista, aktor

Alicja Węgorzewska, śpiewaczka operowa

Kasia Grabowska, wokalistka

  • MP4
  • Polskie gwiazdy już po raz piąty przekonują, że pomaganie jest trendy. W ramach akcji, zainicjowanej przez Krzysztofa Gorzkiewicza, czołowi polscy wokaliści nagrali piosenkę, która już wkrótce trafi na kanał YouTube. Klikając na reklamy podczas jej emisji, można zasilić konto kaliskiej fundacji pomagającej dzieciom niepełnosprawnym. W tegorocznej akcji Pomaganie jest trendy wzięli udział m.in. Alicja Węgorzewska, Michał Milowicz, Piotr Rogucki i Mika Urbaniak.

    V edycja ogólnopolskiego projektu dobroczynnego Pomaganie jest trendy ruszyła już na początku listopada. Akcja ma wspierać działania kaliskiej fundacji Nowa Nadzieja, zajmującej się terapią dzieci niepełnosprawnych, zwłaszcza dzieci z autyzmem. Inauguracją projektu było nagranie bajki pt. Anielski Dar. Utwór został napisany przez Krzysztofa Gorzkiewicza, pomysłodawcę przedsięwzięcia, i pochodzi z tomiku Anielskie bajki. Bajkę przeczytali m.in. Daniel Olbrychski, Bohdan Łazuka, Paweł Małaszyński, Beata Tadla oraz Pierwsza Dama RP Anna Komorowska. W ramach projektu została także nagrana piosenka.

    Klikając na kanał YouTube, odtwarzając i udostępniając naszą piosenkę, pomagamy dzieciom chorym na autyzm. Wszyscy artyści, a jest to około 30 osób, zebrani na rzec akcji „Pomaganie jest trendy” udzielają się charytatywnie. Przedsięwzięcie cieszy się olbrzymim zainteresowaniem – mówi Kasia Grabowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Utwór napisał laureat nagrody Grammy Włodek Pawlik, a wykonali go m.in. Janusz Panasewicz, Piotr Rogucki, Alicja Węgorzewska, Anna Wyszkoni, Mika Urbaniak, Michał Milowicz i Krzysztof Krawczyk. Artyści nie spotkali się podczas sesji nagraniowej, każdy z nich miał bowiem wyznaczony własny, indywidualny termin nagrania. Ich głosy połączył dopiero reżyser dźwięku. Wokalistów wsparli: Mariusz Bereziak z zespołu GrooveBusterz oraz wiceprezydent Kalisza Dariusz Grodziński, grający na gitarze.

    – To jest taki fajny utwór z polotem. Zresztą myślę, że wszystkie, które są – one są z myślą o tym, żeby to było takie „We are the World” śpiewane. Wszyscy dają coś z siebie, każdy ma inną barwę głosu, każdy daje kawałek swojego serca, a do tego swoją interpretację. Tutaj faktycznie są takie warunki, że rzadko kiedy wszystkich można razem zebrać w jednym miejscu, bo każdy pracuje. Więc staramy się, by każdy według swoich możliwości mógł przyjechać indywidualnie, by chociaż nagrać swój wers jeden czy dwa i razem oczywiście dołączyć do refrenu – mówi Michał Milowicz.

    Utwór już wkrótce znajdzie się na kanale YouTube. Klikając na reklamy wyświetlane w czasie jego emisji oraz udostępniając klip na swoich portalach społecznościowych, można wspierać kampanię. Alicja Węgorzewska od początku wspiera akcję „Pomaganie jest trendy”, i to nie tylko swoim głosem. Od 2014 roku prowadzone przez słynną śpiewaczkę przedszkole integracyjne jest filią placówek fundacji Nowa Nadzieja.

    Lubię takie projekty typu hymny, wtedy się zderzają różne barwy głosów, różne estetyki wykonawcze, różna wrażliwość. Ale najważniejszy jest cel i to, co z tego będą miały te dzieciaki, jak można będzie przeprowadzić terapię. Jestem za tym, żeby była to nie tylko akcja na święta, lecz także prowadzona przez cały rok pomagać. Żeby te potrzebujące dzieci nie musiały czekać aż do grudnia – mówi Alicja Węgorzewska.

    Tegoroczną piosenkę, nagraną w ramach akcji „Pomaganie jest trendy”, będzie można usłyszeć na żywo na koncertach w Kaliszu i Skarżysku-Kamiennej. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2010 roku. Jej celem była pomoc osobom zmagającym się z białaczką.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Transport

    Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

    Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

    Muzyka

    Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.