Newsy

Poza wiadomościami z kraju mężczyźni najczęściej czytają informacje sportowe, a kobiety – plotki z życia gwiazd

2016-05-10  |  06:30

Dla 63 proc. respondentów, którzy przeglądają prasę i serwisy internetowe, najistotniejsze są newsy z kraju – wynika z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Deklarują to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wymieniane w dalszej kolejności dziedziny już znacząco różnią się w podziale na płeć. Kobiety znacznie częściej szukają newsów dotyczących szeroko pojętej rozrywki oraz wydarzeń ze świata kultury. Mężczyźni wolą sport.

Z badania wynika, że zarówno Polaków, jak i Polki przede wszystkim interesuje to, co dzieje się blisko, w ich bezpośrednim otoczeniu, czyli przede wszystkim wiadomości krajowe. Informacje ze świata również, natomiast w znacznie mniejszym stopniu. W dalszej kolejności jest sport, rozrywka, trochę kultury, finanse i bankowość – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Wodziński,  redaktor naczelny Upday Polska.

Z raportu „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” przeprowadzonego przez platformę Upday Polska wynika, że wieści ze świata sportu budzą ciekawość 44,6 proc. mężczyzn i co szóstej Polki (15,2 proc.). Poza tym co trzecia Polka (35,2 proc.) interesuje się zagadnieniami związanymi z bankowością, rynkami finansowymi oraz konsekwencjami wydarzeń ekonomicznych i gospodarczych. Wśród mężczyzn nie są one dużo bardziej popularne. Na bieżąco z wiadomościami tej kategorii stara się być 40,6 proc. Polaków.

Panowie znacznie bardziej interesują się sportem, ale z kolei trzeba oddać płci pięknej, że znacznie bardziej interesuje się kulturą – podkreśla Michał Wodziński.

Kobiety chętniej niż mężczyźni szukają informacji dotyczących koncertów, festiwali, imprez, wystaw i innych informacji ze świata kultury (41,4 proc). Artykuły z tej kategorii są na trzecim miejscu spośród najpopularniejszych dziedzin, którymi interesują się Polki. Z kolei mężczyźni najrzadziej przeglądają informacje na ten temat (31,7 proc.).

52 proc. kobiet interesuje się rozrywką, tym, co dzieje się w świecie celebrytów, informacjami z kolorowych magazynów. Ta grupa pań, które przebadaliśmy, mówi jasno, że lubi plotki, lubi wziąć do ręki kolorową gazetę, dziennik, prasę bulwarową, zajrzeć na ulubiony serwis plotkarski. Ale z kolei druga połowa pań albo nie ma czasu na takie informacje, albo rzeczywiście interesuje się kulturą, kursami walut, nieco bardziej ambitną rozrywką. One przyznają, że plotki to nie jest top ich zainteresowań – mówi Michał Wodziński.

Informacje dotyczące świata show-biznesu, hobby, różnego rodzaju gier, zabaw oraz konkursów czyta 36,3 proc. mężczyzn.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Problemy społeczne

Zainteresowanie koloniami i obozami kilkukrotnie mniejsze niż rok temu. Ze zorganizowanego wypoczynku skorzysta 240 tys. dzieci

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. – Jeszcze w marcu mieliśmy sprzedanych w branży 40–50 proc. miejsc. Teraz, jeżeli osiągniemy sprzedaż na poziomie 20 proc. tego co w ubiegłym roku, będzie to można uznać za sukces – ocenia Krzysztof Maziński z Biura Usług Turystycznych BUT, przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej. Z szacunków MEN wynika, że w 2019 roku ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 1,3 mln uczniów, w tym roku będzie to zaledwie 240 tys.

Sport

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.