Mówi: | Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda” |
Promienna cera bez ciężkich podkładów i mocne, ciemne usta to najważniejsze trendy makijażowe na nadchodzący sezon
Sezon jesień–zima 2015/2016 to celebracja silnej kobiecości. W jesiennym makijażu królować będą mocne, ciemne usta oraz klasyczne już smoky eyes. Podstawą powinna być jednak promienna, młodzieńcza twarz lekko muśnięta różem w naturalnym odcieniu.
Najsilniejszy trend w makijażu na jesień i zimę 2015/2016 dotyczy wyglądu cery. Powinna być ona promienna i świeża. Aby uzyskać taki efekt, należy zrezygnować z ciężkich, mocno kryjących podkładów, po które kobiety zazwyczaj sięgają jesienią i zimą. Podstawą makijażu powinny być lekkie bazy i podkłady, które delikatnie rozświetlają, wygładzają i wyrównują koloryt skóry.
– Do tego warto dodać róż typu baby face, dzięki któremu cera wydaje się zaróżowiona jak po pocałunku. Nakładając róż, zaczynamy od górnej części kości policzkowych, jednak nie wykonujemy ruchu pędzlem w górę, jak dotychczas. Obecny trend zakłada muśnięcie w dół, dzięki czemu róż wygląda naturalnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team.
Makijażyści przygotowali także nowość dla miłośniczek konturowania twarzy. Jest to strobing, czyli konturowanie jedynie za pomocą rozświetlacza. Jesienny makijaż to także mocne usta w stylu grunge. Najmodniejsze kolory pomadek to głębokie odcienie śliwki, jagód i brązu. W makijażu oka modny pozostaje klasyczny już smoky eyes, jednak w uproszczonej wersji, łatwej do wykonania dla każdej kobiety.
– Cienie mają matowe wykończenie oraz fakturę ułatwiającą ich aplikację. Zamiast pięciu, a nawet sześciu produktów używamy teraz najwyżej trzech, by wykreować efekt smoky eyes – mówi Jeffrey English.
Zarówno makijaż, jak i strój ma w nadchodzącym sezonie podkreślać siłę kobiecości. Zdaniem ekspertów obowiązujące trendy dają szerokie możliwości stylizacji – każda kobieta znajdzie w nich coś dla siebie.
– Atrybutami tej silnej kobiety mogą być płaskie męskie buty, ale mogą być też kozaki za kolano. Może być oversizowy, wielki płaszcz, ale może być też miękkie futro. Może być trzyczęściowy garnitur męski, o męskim rodowodzie, ale może być też obcisła sukienka w stylu Marylin Monroe – mówi Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”.
Najnowsze trendy obowiązujące w makijażu na najbliższą jesień i zimę przedstawione zostały podczas 7. edycji Sephora Trend Report w warszawskiej Arkadii. Podczas imprezy zaprezentowane zostały nowości kosmetyczne oraz najnowsze trendy w zakresie makijażu, stylizacji fryzur i paznokci. Uczestnicy imprezy mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji z ekspertami w dziedzinie makijażu, fryzjerstwa i stylizacji paznokci.
– Eksperci z marek kosmetycznych mówili o trendach nie tylko związanych ze strukturami czy kolorami, lecz także o tych, które przybyły do Europy z Azji. Mieliśmy okazję poznać zarówno konturing, który jest novum w technikach makijażu, jak i layering, czyli wielowarstwowość – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
Na imprezie Sephora Trend Report 2015 zjawiło się wiele gwiazd, m.in. Patricia Kazadi, Katarzyna Zielińska, Zofia Ślotała i Natalia Klimas.
Czytaj także
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.