Newsy

Punk rock i oversize, czyli trendy na sezon jesień zima 2013/2014 w najpopularniejszych butikach internetowych

2013-10-04  |  07:00
Punk rock i oversize to najmocniejsze trendy tegorocznego sezonu jesień zima 2013/2014 w polskich butikach internetowych. Modny okaże się też motyw moro, łączenie kolorów granat i czerń, a także tkaniny pikowane.  

Bunt, rebelia, kolczyki zastępowane agrafkami, łańcuchy rowerowe dołączone do skórzanej kurtki, bransoletki, naszyjniki z ćwiekami. Jak przekonuje Julita Wojczakowska ze sklepu internetowego Pakamera.pl - w takich stylizacjach na pewno będziemy modni w tym sezonie.

Stylowe okaże się wszystko, co luźne i trochę za duże, czyli po prostu oversize, szczególnie asymetryczne kroje w jednobarwnych kolorach. W tym sezonie dobrze jest zatem włożyć duży płaszcz czy bluzę z kapturem w rozmiarze XXL. 

Ci, którzy wolą bardziej elegancki styl, mogą w stylizacji użyć elementów punkowo-grungowych. Według właścicielki butiku internetowego Mostrami.pl może to być zestawienie typu: kraciasta koszula, dżinsowe spodnie, najlepiej lekko poszarpane, oraz szpilki.
–  Na to fajny kapelusz i jesteśmy gotowe do wyjścia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mona Kinal i dodaje, że to taki punk we współczesnym wydaniu.

Jak wskazuje Mona Kinal, w tym sezonie będzie można łączyć także czerń z granatem, co w swojej najnowszej kolekcji pokazała m.in. Ania Kuczyńska.
– Wcześniej te kolory były uznawane za trudne, teraz rzeczywiście są ze sobą w parze – mówi. 

Modny okaże się także motyw moro. 

– To jeden z najmocniejszych trendów, jakimi inspirowali się w tym sezonie nasi projektanci – mówi Marta Teodorowska z butiku internetowego Showroom.– Na przykład Mery Faithfull ze swoimi kombinezonami, Thunder Blond czy Konrad Parol ze swoją nową marką Boys left girls right – wylicza Marta Teodorowska.

Polscy projektanci sięgnęli w tym sezonie również po tkaniny pikowane. Choć na światowym rynku mody trend ten był znany już w poprzednim roku, teraz jeszcze bardziej się umocnił, co jest widoczne np. w tegorocznej kolekcji Michaela Korsa. Temat pikowania wykorzystał w swoich najnowszych propozycjach także Michał Pająk, znany jako Pajonk. 

–  U niego można sobie stworzyć outfit total look od stóp do głów – twierdzi Marta Teodorska.

Ekspertki zgodnie przyznają, że niezmiennie modna jest jeszcze jedna rzecz. To kupowanie ubrań polskich marek i sięganie po stroje młodych polskich projektantów.

–  Pozwala to wyróżnić się na ulicy i nie być ubraną na imprezie jak co druga dziewczyna – mówi Julia Turewicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.