Mówi: | Julita Wojczakowska Pakamera.pl; Mona Kinal Mostrami.pl; Marta Teodorowska Showroom, Julia Turewicz Showroom |
Punk rock i oversize, czyli trendy na sezon jesień zima 2013/2014 w najpopularniejszych butikach internetowych
Bunt, rebelia, kolczyki zastępowane agrafkami, łańcuchy rowerowe dołączone do skórzanej kurtki, bransoletki, naszyjniki z ćwiekami. Jak przekonuje Julita Wojczakowska ze sklepu internetowego Pakamera.pl - w takich stylizacjach na pewno będziemy modni w tym sezonie.
Stylowe okaże się wszystko, co luźne i trochę za duże, czyli po prostu oversize, szczególnie asymetryczne kroje w jednobarwnych kolorach. W tym sezonie dobrze jest zatem włożyć duży płaszcz czy bluzę z kapturem w rozmiarze XXL.
– Na to fajny kapelusz i jesteśmy gotowe do wyjścia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mona Kinal i dodaje, że to taki punk we współczesnym wydaniu.
Jak wskazuje Mona Kinal, w tym sezonie będzie można łączyć także czerń z granatem, co w swojej najnowszej kolekcji pokazała m.in. Ania Kuczyńska.
– Wcześniej te kolory były uznawane za trudne, teraz rzeczywiście są ze sobą w parze – mówi.
Modny okaże się także motyw moro.
– To jeden z najmocniejszych trendów, jakimi inspirowali się w tym sezonie nasi projektanci – mówi Marta Teodorowska z butiku internetowego Showroom.– Na przykład Mery Faithfull ze swoimi kombinezonami, Thunder Blond czy Konrad Parol ze swoją nową marką Boys left girls right – wylicza Marta Teodorowska.
Polscy projektanci sięgnęli w tym sezonie również po tkaniny pikowane. Choć na światowym rynku mody trend ten był znany już w poprzednim roku, teraz jeszcze bardziej się umocnił, co jest widoczne np. w tegorocznej kolekcji Michaela Korsa. Temat pikowania wykorzystał w swoich najnowszych propozycjach także Michał Pająk, znany jako Pajonk.
– U niego można sobie stworzyć outfit total look od stóp do głów – twierdzi Marta Teodorska.
Ekspertki zgodnie przyznają, że niezmiennie modna jest jeszcze jedna rzecz. To kupowanie ubrań polskich marek i sięganie po stroje młodych polskich projektantów.
– Pozwala to wyróżnić się na ulicy i nie być ubraną na imprezie jak co druga dziewczyna – mówi Julia Turewicz.
Czytaj także
- 2025-07-23: 60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-07-31: Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.