Newsy

Rafał Brzozowski: singiel "Już wiem" pokazuje nowego Rafała Brzozowskiego, który idzie w inną stronę, bardziej dojrzałą muzycznie

2017-08-07  |  06:41

Wokalista przedstawił drugi tegoroczny singiel. To popowy kawałek, który zdaniem Brzozowskiego, może stać się piosenką lata. "Już wiem" pokazuje nową, bardziej dojrzałą muzycznie twarz artysty. Zapowiada też kolejny krążek w dorobku wokalisty, który prawdopodobnie ukaże się wiosną 2018 roku.

Singiel "Już wiem", który miał premierę w pierwszych dniach sierpnia, to efekt przyjaźni i współpracy Rafała Brzozowskiego z muzykami z zespołu Video. Autorem muzyki jest Marek Kisieliński, tekst napisał natomiast Wojciech Łuszczykiewicz, z którym wokalista współpracował przy swoim drugim krążku "Mój czas". Kawałek utrzymany jest w charakterystycznym dla Rafała Brzozowskiego klimacie z pogranicza popu i rocka.

– To jest piosenka dojrzała, ale ma melodyjny refren dzięki któremu może być piosenką wakacyjną. Podczas wakacji jest dużo emocji – poznajemy nowych ludzi, czasami ludzie się zakochują, ale też rozstają, o tym wszystkim jest ta piosenka – mówi Rafał Brzozowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Już w dniu premiery nowy kawałek artysty pojawił się na antenach największych rozgłośni radiowych w Polsce. Jednocześnie wokalista zaprezentował promujący go teledysk. Rafał Brzozowski podkreśla, że wideoklip jest bardzo klimatyczny, dominuje w nim bowiem nastrój nostalgii, a zarazem wysmakowany artystycznie.

– To jest dojrzały Rafał Brzozowski, to nie jest już chłopak sprzed kilku lat, który usiadł z gitarą i śpiewał. Tak już jest, to po prostu PESEL, starzeję się mówi wokalista.

"Już wiem" jest zapowiedzią piątej płyty Rafała Brzozowskiego. Artysta nie wie jednak, kiedy się ona ukaże. Niewykluczone, że jeszcze późną jesienią tego roku, choć bardziej prawdopodobna jest wiosna 2018 roku, o dacie premiery przesądzi jednak ewentualny sukces "Już wiem" oraz kolejnego singla. Wokalista nieustannie pracuje nad swym kolejnym krążkiem, przygotował już kilka premierowych kawałków, nie chce się jednak spieszyć z wydawaniem płyty.

– Czasami trzeba odczekać pewien moment, żeby nie dawać za dużo informacji, nie wrzucać za dużo piosenek, potem wrzucam na płytę bardzo dużo piosenek które są singlowe, nie ma kiedy ich wykorzystać i one trochę przepadają, potem żałuję że nie zostawiłem jakiejś piosenki na później – mówi Rafał Brzozowski.

Krążek utrzymany będzie w klimacie popowym, artysta nie chce jednak zamykać się jedynie w tym gatunku. Jego ostatnia płyta "Moje serce to jest muzyk, czyli polskie standardy" miał nieco swingujący charakter, który bardzo przypadł wokaliście do gustu. Brzozowski zdaje sobie jednak sprawę, że tego typu muzyka nie zda egzaminu w komercyjnych rozgłośniach radiowych. Chce więc znaleźć stylistykę, która stanowić będzie płynne przejście między jego dotychczasowym dorobkiem a bardziej dojrzałym kierunkiem, w którym chciałby zmierzać.

 Jesień to dobry moment, kiedy ja siadam do pisania, wtedy będę komponował i robił pewne rzeczy, jeśli zobaczę, że trafię coś naprawdę energetycznego, fajnego i na czasie, to pójdę za głosem serca – mówi wokalista.

"Już wiem" to drugi singiel Rafała Brzozowskiego, który miał premierę w tym roku. W lutym wokalista zaprezentował kawałek "Sky Over Europe", z którym miał nadzieję wystąpić w konkursie Eurowizji. Artysta przegrał jednak rywalizację z Kasią Moś, która ostatecznie reprezentowała Polskę w Kijowie. Kolejny singiel Rafała Brzozowskiego ma się ukazać jesienią.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.