Mówi: | Rafał Maślak |
Funkcja: | model |
Rafał Maślak: moda na drwali i metroseksualność przeminie, a klasyka panuje od wieków
Rafał Maślak chce nakłaniać polskich mężczyzn do większej dbałości o styl ubierania. Zdaniem modela największe modowe grzechy Polaków to źle dobrane ubrania i niemodne fasony. On sam jest zwolennikiem klasycznej elegancji, zwłaszcza we włoskim wydaniu. Aby przekonać Polaków do nieśmiertelnej klasyki, Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem.
Rafał Maślak na co dzień preferuje sportowy styl ubierania. Kiedy sytuacja tego wymaga, chętnie jednak wkłada eleganckie ubrania. Jest miłośnikiem zwłaszcza włoskiego stylu, którym zachwycił się podczas pobytu w Mediolanie. Zdaniem modela klasyczna elegancja nigdy nie wychodzi z mody i sprawdza się w każdej sytuacji.
– Facet elegancki i zadbany naprawdę świetnie wygląda, dobrze się prezentuje. Style takie jak drwal czy metroseksualny były i przemijały, bo nie były tak mocne jak styl elegancki, który już panuje od wieków – mówi Rafał Maślak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Model twierdzi, że chce być inspiracją dla polskich mężczyzn. Panowie często zwracają się do niego z prośbami o porady w zakresie ubioru, m.in. dlatego Maślak prowadzi bloga o tematyce modowej. Nie ukrywa też, że poprzez swój wizerunek chce wpływać także na kobiety, aby inspirowały swoich mężczyzn do większej dbałości o ubiór. Zdaniem Maślaka zmiana modowych preferencji Polaków to długotrwały proces, który wymaga stopniowego działania.
– Taka śmieszna sytuacja się dzisiaj zdarzyła, do windy, którą akurat zjeżdżałem, weszła dziewczyna z chłopakiem, on był w klapkach, miał na sobie koszulę, taka wystająca, jakieś tam spodenki. I ona tak na mnie spojrzała i na niego i tak do niego na głos: „Weź ty się wreszcie ubierz” – opowiada Rafał Maślak.
Zdaniem Maślaka największym grzechem modowym Polaków jest noszenie źle dopasowanych ubrań o niemodnych fasonach. Model uważa, że mężczyźni zbyt pospiesznie robią zakupy odzieżowe, nie przymierzają kupowanych ubrań i nie zwracają uwagi na rozmiar.
Aby przekonać Polaków do większej dbałości o styl, Rafał Maślak wziął udział w akcji Warszawa pod Krawatem. Akcja to pomysł czterech mężczyzn: Alberta Borowieckiego, Jana Adamskiego, Rafała Przetaka i Mateusza Szczepańskiego. W tegorocznej, drugiej już edycji, wzięło udział jedenastu miłośników klasycznej elegancji, którzy spotkali się na warszawskiej Starówce i spacerowali jej uliczkami.
– Chcemy w ten sposób nakłonić facetów, żeby ubierali się w koszule i nosili krawat. Nie musi to być koniecznie krawat, może to być muszka, nawet poszetka, po prostu elegancko. I też nie codziennie, ale ważne, aby w wyjątkowych sytuacjach było na ulicach więcej takich wystylizowanych facetów, dżentelmenów – mówi Rafał Maślak.
Motywem przewodnim tegorocznej edycji była sprezzatura, czyli swobodna włoska elegancja. Na tę okazję Rafał Maślak założył kobaltowy garnitur, niebieską koszulę z krawatem oraz okulary w kolorze fuksji.
Czytaj także
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-21: Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-21: Rafał Zawierucha: Bardzo się ekscytuję udziałem w „Tańcu z gwiazdami” i już nie mogę się doczekać odcinków na żywo. Lubię tańce klasyczne, ale nieco obawiam się szybkich
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.