Newsy

Rower na miarę od PLICHA – projektant zajmie się stylizowaniem jednośladów

2015-07-03  |  06:45

Rower od projektanta przestaje być nierealnym marzeniem miłośników mody. Spersonalizowany jednoślad można teraz zamówić u PLICHA. Wystylizowany przez niego rower z założenia ma pasować do stylu jego właściciela. Artysta podkreśla, że jego nowy projekt OK BY PLICH to odpowiedź na potrzeby i oczekiwania jego klientów.

OK BY PLICH to projekt zakładający tworzenie spersonalizowanych rowerów, pasujących do gustu i stylu osoby zamawiającej. W ramach projektu PLICH współpracuje z marką Ostre Koło, która montuje rowery. Stylizacja jednośladu ma nadać mu designerski, a jednocześnie niepowtarzalny wygląd.

– W zależności od tego, jaki tryb życia ktoś prowadzi, tak dokładnie jak z ubraniami, czy w którym momencie ktoś jeździ na tym rowerze, czy tylko w weekend, czy w tygodniu, to taki rower jestem w stanie dla takiego klienta zaproponować, wydesignować, mając super gadżety, części,
elementy, które nadają mocny charakter. I dzięki temu rower wygląda bardzo designersko –
mówi PLICH agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Proces projektowania spersonalizowanego roweru wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku zamawiania szytych na miarę ubrań. Projektant
najpierw określa jaki charakter i styl życia ma osoba zamawiająca, następnie poznaje jej preferencje estetyczne. Klient ma wpływ na wybór
wielkości i grubości ramy, koloru, także błysku lub matu, oraz dodatków, np. łańcucha w ulubionej barwie lub opon z kolorowymi szprychami. Zadaniem PLICHA jest połączenie oczekiwań zamawiającego w dobrze skomponowaną całość.

– To jest niesamowita przygoda zrobić dla siebie taki wystylizowany rower, który po prostu pasuje do naszego stylu. I właśnie jest
taka idea, że te rowery spersonalizowane mają być odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania moich klientów –
mówi PLICH.

Projektant sam jest zagorzałym rowerzystą. Po Warszawie ze względu na duży ruch i częste korki nie porusza się samochodem, ale właśnie ulubionym jednośladem. Na początek zaprojektował więc rower dla samego siebie. PLICH jest miłośnikiem minimalizmu i w takim stylu utrzymany jest jego jednoślad. Projektant postawił na wyrazistą kolorystykę  połączenie czerni i zieleni, czyli barw, które nawiązują do logo jego marki. Część elementów roweru, np. szprychy, występuje w macie, a rama jest błyszcząca jak lustro.

– Miał on spełniać wiele moich oczekiwań. Z jednej strony charakter bardzo sportowy, w kierunku właśnie Ostre Koło, a z drugiej strony miał pasować do tego, w jaki sposób się ubieram, do garniturów czy mokasynów, tak żeby ta garderoba nie musiała być sportowa, żebym faktycznie mógł się czuć komfortowo, że ten rower wygląda i pasuje do mojej garderoby – mówi PLICH.

W zależności od stopnia dostępności poszczególnych części, proces tworzenia spersonalizowanego roweru może zająć od 2 do 6 tygodni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.