Newsy

PLICH: U Blanki widzę same słabe punkty. Musi popracować nad wokalem i wizerunkiem, bo na razie jest to przaśne, słodkie i bez żadnego pomysłu

2023-03-03  |  06:16

Zdaniem projektanta Blankę czeka bardzo długa droga, zarówno jeśli chodzi o doskonalenie warsztatu wokalnego, jak i kreowanie scenicznego wizerunku. Zwyciężczyni polskich preselekcji do Eurowizji 2023 nie zrobiła na nim dobrego wrażenia, bo braki widoczne były na wielu płaszczyznach. PLICH uważa, że absolutnie nie powinna się ona do nikogo na siłę upodabniać, tylko umiejętnie wykorzystać swoje atuty i na ich bazie stworzyć swój niepowtarzalny styl. Dobrze, by z pomocy profesjonalistów skorzystała już teraz, bo lista rzeczy do nadrobienia jest bardzo długa. Dużo bardziej przekonujący był dla niego natomiast występ i strój Yana.

Nie milkną echa eurowizyjnego koncertu TVP. Decyzja jury wciąż budzi ogromne kontrowersje, wiele widzów uważa, że preselekcje były ustawione, a Blanka nie będzie godnie reprezentować Polski na arenie zagranicznej. Co więcej nie brak też głosów, że jej piosenka zatytułowana „Solo” jest plagiatem, a styl à la Barbie jest nieco w złym guście. Na wokalistkę spadła lawina negatywnych komentarzy.

– Jeżeli chodzi o wizerunek Blanki i cały ten występ, to nie chcę za bardzo krytykować dziewczyny, bo jest młoda, ładna i na pewno bardzo przeżywa to, że jest teraz pod mocnym obstrzałem mediów i dużo się wokół niej dzieje. Uważam jednak, że tak ładna dziewczyna powinna znaleźć sobie kogoś od wizerunku, kto przygotuje jej odpowiednie stroje, bo w przeciwnym razie obawiam się tego, w czym wystąpi na Eurowizji, jeśli w ogóle wystąpi – mówi agencji Newseria Lifestyle PLICH.

Jego zdaniem Blankę czeka ogrom pracy, bo na razie niczym się nie wyróżnia, nie ma na siebie żadnego pomysłu i nie zaskakuje oryginalnością.

– Uważam, że nawiązanie i podobieństwo Blanki do Ariany Grande jest słabe. Osoba, która jedzie reprezentować swój kraj, powinna być w czymś oryginalna, a nie wyglądać jak podróbka kogoś. Byłem przerażony, jak to wszystko jest przaśne, słodkie, bez żadnego pomysłu – mówi.

PLICH zachęca Blankę, by rozejrzała się wokół siebie, zerknęła na trendy w modzie i poszukała odpowiednich inspiracji. Najważniejsze jest jednak to, by nie była kalką jakiejś swojej idolki, tylko wypracowała własny, niepowtarzalny styl. Zawsze też może skorzystać z pomocy fachowców.

– W dzisiejszych czasach jest wiele trendów w modzie, ta moda się miesza wieloma epokami i gwiazdy mają mnóstwo inspiracji, ale przede wszystkim chodzi o smak, żeby to było dobre. Receptę trudno znaleźć, natomiast uważam, że powinno się otaczać dobrymi stylistami, projektantami mody, fryzjerami i ewentualnie osobami od emisji głosu, które by też pomogły w pracy nad całokształtem. Bo to jednak jest kwestia całego wizerunku, a tutaj widzę same słabe punkty – mówi projektant.

Być może stylizacja Blanki miała nieco odwrócić uwagę od pewnych braków w umiejętnościach wokalnych, jednak zdaniem PLICHA nie tędy droga. Jeśli wokalistka ma zamiar pozostać w branży muzycznej na dłużej, to zdecydowanie powinna zapisać się na lekcje śpiewu.

– Każdy z odbiorców patrzy na różne rzeczy, każdy z nas ma swoje gusta, preferencje, komuś się może ta piosenka podobać, komuś nie, ktoś może być zafascynowany stylem Barbie, ktoś inny może być zniesmaczony. Ja chodziłem do szkoły wokalnej i myślę, że nad wieloma rzeczami powinna popracować. Praca czyni mistrza i za kilka lat ta dziewczyna może nas zaskoczyć i oczarować, bo w historii widziałem już wiele takich przypadków. Bycie artystą polega na wielu błędach i uważam, że fajnie, jak z tych błędów ktoś wyciąga lekcje – podkreśla.

Projektant mody bacznie obserwował uczestników preselekcji. Jego szczególną uwagę zwrócił Yan. Ten wokalista z kolei poprzez swój strój podpadł jednemu z jurorów.

– Yan jest kontrowersyjny, ale przecież tego właśnie oczekujemy od artystów, żeby byli kontrowersyjni. Poza tym z tego, co słyszałem, to on sam sobie komponuje, tworzy muzykę. Pewnie ten strój też dobierał do siebie. Ja ubrałbym go dokładnie w to samo, bo widać było, że świetnie się w tym stroju czuje i o to chodzi. Obejrzałem teledysk, który promuje tę piosenkę, to fajny klip, zapadł mi w pamięci i widać, że to jest jakieś, że to płynie z niego – mówi.

Gdyby więc okazało się, że to właśnie Yan będzie reprezentował nasz kraj w Konkursie Piosenki Eurowizji, PLICH chętnie doradzi mu w wyborze odpowiedniej stylizacji.

– Patrząc na jego temperament, zaproponowałbym mu coś równie odważnego. Jest to gorący temat, więc na pewno szedłbym za tym ciosem kontrowersji stroju i może pomyślałbym nad jakimś intensywnym kolorem – dodaje projektant.

67. Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w maju w Liverpoolu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy

Wraz ze starzeniem się społeczeństwa na polskim rynku pracy przybywa osób w wieku 50+ i ten trend będzie się tylko nasilać. Ich sytuacja jest jednak skomplikowana: z jednej strony pracodawcy doceniają ich staż, lojalność i doświadczenie, z drugiej strony nadal obecne jest zjawisko ageizmu, a wielu pracodawców – niezależnie od kompetencji dojrzałych pracowników – preferuje zatrudnienie młodszych osób, które mają niższe oczekiwania płacowe. Statystyki pokazują, że w tej sytuacji dla wielu starszych pracowników rozwiązaniem jest własny biznes – według danych CEIDG w 2022 roku osoby po 50-tce założyły ponad 35 tys. nowych, jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli 12 proc. wszystkich zarejestrowanych w tym czasie.

Prawo

Algorytmy mają niższą skuteczność w wykrywaniu plagiatów muzycznych niż ludzie. Mogą być jednak cennym narzędziem pomocniczym

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi w ocenianiu, czy dany utwór muzyczny jest plagiatem – uważają naukowcy z Auckland. Analizie poddano 40 historycznych spraw o plagiat. Sztuczna inteligencja wykazała o 8 pkt proc. niższą skuteczność niż ludzie. Do podstawowych ograniczeń zastosowania algorytmów w takich sprawach zalicza się zbyt małą i obarczoną błędem selekcji bazę wiedzy. Sztuczna inteligencja opiera się bowiem na sprawach, w których zapadły wyroki, nierzadko kontrowersyjne. Większość sporów z oczywistym wynikiem było natomiast rozstrzyganych poza wokandą.

Handel

Rośnie popularność naturalnej żywności. Ten czynnik staje się podstawowym wymogiem wobec producentów

– Konsumenci oczekują, że naturalność ma być oczywistością, czymś podstawowym. Jeszcze kilkanaście lat temu to był na rynku pewien wyróżnik, dzisiaj to jest już standardem. Wiele marek przeszło na komunikację produktów pod kątem naturalności składu – zauważa Anna Sambor, dyrektorka marketingu Herbapolu Lublin. Jak wskazuje, popularność naturalnej żywności – wytworzonej w prosty sposób, z podstawowych składników – wynika z coraz większej dbałości konsumentów o zdrowie i środowisko, a wartość tego segmentu będzie nadal rosnąć. Konsumenci często mają jednak problem z definicją naturalnych produktów, na ogół utożsamiając je z żywnością bio i eko.