Newsy

Boże Narodzenie i Sylwester Polaków coraz częściej na wakacjach

2013-10-11  |  05:55

Polacy znacznie chętniej niż przed laty wybierają się na zimowe wakacje z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszą się także egzotyczne kierunki, takie jak Karaiby. Z bliższych miejsc najbardziej popularne są Wyspy Kanaryjskie.

Oferta sylwestrowa cieszy się w ostatnim czasie dużym popytem. Dominują miejsca ciepłe, takie jak Karaiby oraz kraje Dalekiego Wschodu. Niejednokrotnie zdarza się, że klienci rezerwują te wyjazdy zaraz po powrocie z wakacji letnich, wiedząc, że oferta jest ograniczona. Na liczbę dostępnych wycieczek wpływa m.in. pojemność samolotów, którymi Polacy mogą dostać się na Mauritius, Tajlandię czy do Ameryki Południowej – stwierdza Stanisław Radek z biura podróży Active Travel.

Sporą popularnością cieszą się kierunki bliżej Polski, które zapewniają spędzenie świąt w znacznie cieplejszym, a nawet egzotycznym klimacie.

W związku z trudną sytuacją w Egipcie, najbardziej rozchwytywanym kierunkiem stały się Wyspy Kanaryjskie. Oferta wycieczkowa związana z tym obszarem niezwykle szybko się wyczerpuje – mówi Stanisław Radek agencji informacyjnej Newseria.

Polacy w związku ze wzrostem dochodów, zdecydowanie częściej niż kiedyś decydują się na wykup ekskluzywnych wycieczek.

Najbardziej kosztowne oferty dotyczą Malediwów, Seszeli oraz wyspy Mauritius. Kierunki te są bardzo egzotyczne oraz stosunkowo drogie. Polaków coraz częściej stać na to, żeby pozwolić sobie na taki wyjazd i co charakterystyczne, nie chodzi tylko o Nowy Rok, ale także o święta, do tej pory zwykle spędzane w rodzinnym gronie. W tej chwili można dostrzec, że jeżeli Polacy wybierają bardziej kosztowne miejsca, to wyjeżdżają tam nawet na dwa tygodnie – dodaje Radek.

To już ostatnie chwile, by zaplanować bożonarodzeniowy wyjazd za granicą. Za miesiąc może być już trudno o wolne miejsca.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.