Newsy

Gadżety erotyczne są dobrym pomysłem na prezent walentynkowy. Wczesniej jednak trzeba zapytać o radę partnera

2017-02-14  |  06:00

Rutyna jest wrogiem życia erotycznego. Jeśli za każdym razem kochankowie odtwarzają ten sam scenariusz, w końcu mogą poczuć niedosyt – przekonują eksperci i zachęcają do używania erotycznych gadżetów, które ich zdaniem mogą być doskonałym prezentem walentynkowym. Choć zyskują już na swojej popularności, to rankingi pokazują, że jednak wciąż największym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne upominki: zaproszenie na romantyczną kolację, bukiet kwiatów,  biżuteria, zmysłowa bielizna czy perfumy.

Gadżety erotyczne zawsze się sprawdzają na prezent walentynkowy wśród par, które lubią seks, lubią spędzać ze sobą czas w łóżku, które chcą upikantnić swoje życie. I to jest dobry pomysł oczywiście pod warunkiem, że gadżet jest dobrany pod wspólne nasze potrzeby. Najlepiej więc sprawdzić, wypytać, co się podoba, co jest ładne według partnera lub partnerki, może strony internetowe jakieś podsunąć i pogadać o tym – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Moderska, edukatorka seksualna, ekspertka marki Fun Factory.

Zdaniem Anny Moderskiej, coraz więcej par decyduje się na prezenty w postaci gadżetów erotycznych, które podkręcą emocje w sypialni. Dzięki nim można decydowanie zmienić łóżkowe nawyki i dodać związkowi  pikanterii.

Przed Walentynkami intensyfikuje się sprzedaż takich rzeczy, które normalnie w ciągu roku aż tak nie są chętnie wybierane, czyli np. zestawy jakieś erotyczne, luksusowe gadżety, luksusowe wibratory o takich pięknych kształtach. Przed Walentynkami jest wysyp właśnie takich zakupów – mówi Anna Moderska.

Sklepy internetowe oferują szeroką gamę produktów dostosowanych do potrzeb swoich klientów.

– Są takie zestawy np. BDSM-owe, jakaś tam szarfa, do tego maseczka, piórko i np. świeca do masażu, ale bardzo konkretne gadżety typu pulsator – bardzo popularny, drogi gadżet. Pulsator, który właśnie też przed tym okresem dociera do większej ilości kobiet. Albo np. piękny taki delight w kształcie litery „S”, który kojarzony jest też z luksusowym gadżetem, bardzo kobiecym i on też właśnie w tym okresie najchętniej jest kupowany. Absolutnie uniwersalnym prezentem, który też się bardzo często pojawia są kulki waginalne, które też są chętnie przez panów kupowane specjalnie dla pań – mówi Anna Moderska.

Z prezentami w postaci gadżetów erotycznych trzeba jednak uważać, bo może okazać się, że partner odczyta je jako sygnał niezadowolenia z życia seksualnego.

Taka obawa zawsze gdzieś tam się czai, jeśli z partnerem nie rozmawiamy. Ja zawsze zachęcam do rozmowy, do wspólnego eksplorowania, bo w końcu, jeżeli chcemy się rozwijać seksualnie, jesteśmy w związku z partnerem i uprawiamy seks z partnerem albo partnerką, to powinniśmy wspólnie chyba w tę podróż wyruszyć – dodaje Anna Moderska.

Eksperci podkreślają, że czasem największe ograniczenia na drodze do spełnienia seksualnego tkwią w naszych głowach. Wstyd czy obawa przed spróbowaniem nowych pozycji, reakcją ciała na nową pieszczotę potrafią zablokować tak skutecznie, że seks przestaje być przyjemnością, a staje się przykrym obowiązkiem. Dlatego intymne sytuacje wymagają pełnego rozluźnienia, a także nutki fantazji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.