Mówi: | Marysia Sadowska |
Funkcja: | wokalistka, reżyserka |
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Pisanki są jednoznacznym symbolem zbliżających się świąt, zajmują ważne miejsce w koszyczku wielkanocnym i służą w tym czasie jako element dekoracji wnętrz. Tradycja zdobienia jajek jest więc jedną z najważniejszych w domu Marii Sadowskiej.
– Bardzo lubię Święta Wielkanocne, zawsze na tę okazję robię paschę i bardzo lubię malować jajka. Uważam, że to jest superfajna tradycja świąteczna. Jako dzieci wszyscy malujemy pisanki, a potem z czasem gasną w nas te artystyczne zapędy. Dlatego każdego roku warto sobie to przypominać i znów odkrywać w sobie ten artyzm z dziecięcych lat. Zachęcam więc wszystkich do tego, żebyście w tę sobotę wielkanocną usiedli z dziećmi, z rodziną i zrobili wspólne malowanie jajek. Nie jest ważne, czy wyjdą nam ładnie, czy brzydko, czy umiemy malować, czy nie, to raczej chodzi o wspólne przeżycie i bycie twórczym – mówi agencji Newseria Lifestyle Maria Sadowska.
Artystka z nostalgią wspomina, jak w dzieciństwie malowała pisanki wraz z dziadkiem, który miał duże zdolności artystyczne. Teraz sama przekazuje tę wielowiekową tradycję swoim dzieciom.
– Mój dziadek wspaniale malował jajka, znał te wszystkie ludowe techniki, zawsze zbierał całą rodzinę przy stole, siadaliśmy i malowaliśmy. I to po prostu była jedna z naszych najważniejszych tradycji świątecznych. Staram się to kontynuować dzisiaj z moimi dziećmi i zawsze wszystkich do tego namawiam. Wiem, że niektórym dorosłym się nie chce i mówią: „A, wrzucę lepiej w cebulę albo w jakiś kolorek, albo nakleję coś gotowego”, a ja mówię: „Nie, siadamy i malujemy” – podkreśla.
Maria Sadowska zachęca też do dzielenia się pisankami z bliskimi i do organizowania zabaw wielkanocnych.
– Zawsze maluję jajka dla całej mojej rodziny, więc muszę co najmniej z siedem albo osiem sztuk przygotować, bo mamy jeszcze taką tradycję, że wymieniamy się tymi jajkami. Poza tym dla dzieci robimy chowanie jajek, no bo wiadomo, że im więcej dzieciaki mają zabaw, tym lepiej – dodaje.
Czytaj także
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-05-20: Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
- 2024-04-19: Maria Sadowska: Często kupujemy ubrania tylko na jeden sezon, a powinniśmy recyklingować modę. Ja jestem królową second handów
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2024-03-26: Piotr Zelt: W tym roku na Wielkanoc jadę na narty w Alpy. Chyba wszystkim jest na rękę, że będę gdzieś daleko
- 2024-03-27: Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
- 2024-01-19: Marcelina Zawadzka: Bardzo tęsknię za moją babcią i często ją wspominam. Zawsze bardzo we mnie wierzyła
- 2023-12-22: Aneta Glam-Kurp: Tym razem święta i sylwestra spędzimy w Miami. W domu zawsze mamy szampana na 800 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.