Newsy

Moda na nietypową biżuterię. Złote ozdoby coraz mniejsze

2013-10-08  |  10:15
Mówi:Tomasz Kwiatkiewcz
Funkcja:dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi
Firma:Verona
  • MP4
  • Na rynku coraz więcej jest biżuterii z nietypowych materiałów, m.in. z mosiądzu czy stali szlachetnej. Powodem jest przede wszystkim niższa cena takiej biżuterii. Projektanci mają też większe pole do popisu. Taka biżuteria jest też bardziej okazała, a stylistycznie - odważna.

    Biżuteria szlachetna (ze złota, srebra, platyny) jest coraz mniej popularna – głównie ze względu na cenę kruszców. Hitem są natomiast wyroby z innych materiałów. Na rynku pojawia się także coraz więcej kamieni szlachetnych – brylantów czy topazów.

     – Wraca biżuteria klasyczna, a szczególnie w stylu art deco czy karmazycje, czyli pierścionki z wieloma kamieniami. Z drugiej strony jest biżuteria bardziej modowa, która zmienia się praktycznie z tygodnia na tydzień  tutaj projektanci mogą zaszaleć. Biżuteria tworzona zgodnie z panującymi trendami mody jest dużo większa – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Kwiatkiewicz, dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi w firmie Verona.

    Projektanci wybierają zatem tańszy materiał do produkcji biżuterii, by móc tworzyć większe ozdoby. Cena takiej biżuterii zależna jest w dużej mierze od jej twórcy, jednak ozdoby z mosiądzu są o wiele tańsze niż te ze złota czy innych kruszców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Media

    Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

    Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

    Polityka

    Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

    Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.