Newsy

Moda na nietypową biżuterię. Złote ozdoby coraz mniejsze

2013-10-08  |  10:15
Mówi:Tomasz Kwiatkiewcz
Funkcja:dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi
Firma:Verona
  • MP4
  • Na rynku coraz więcej jest biżuterii z nietypowych materiałów, m.in. z mosiądzu czy stali szlachetnej. Powodem jest przede wszystkim niższa cena takiej biżuterii. Projektanci mają też większe pole do popisu. Taka biżuteria jest też bardziej okazała, a stylistycznie - odważna.

    Biżuteria szlachetna (ze złota, srebra, platyny) jest coraz mniej popularna – głównie ze względu na cenę kruszców. Hitem są natomiast wyroby z innych materiałów. Na rynku pojawia się także coraz więcej kamieni szlachetnych – brylantów czy topazów.

     – Wraca biżuteria klasyczna, a szczególnie w stylu art deco czy karmazycje, czyli pierścionki z wieloma kamieniami. Z drugiej strony jest biżuteria bardziej modowa, która zmienia się praktycznie z tygodnia na tydzień  tutaj projektanci mogą zaszaleć. Biżuteria tworzona zgodnie z panującymi trendami mody jest dużo większa – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Kwiatkiewicz, dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi w firmie Verona.

    Projektanci wybierają zatem tańszy materiał do produkcji biżuterii, by móc tworzyć większe ozdoby. Cena takiej biżuterii zależna jest w dużej mierze od jej twórcy, jednak ozdoby z mosiądzu są o wiele tańsze niż te ze złota czy innych kruszców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.