Newsy

Moda na nietypową biżuterię. Złote ozdoby coraz mniejsze

2013-10-08  |  10:15
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Tomasz Kwiatkiewcz
    Funkcja:dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi
    Firma:Verona
  • MP4
  • Na rynku coraz więcej jest biżuterii z nietypowych materiałów, m.in. z mosiądzu czy stali szlachetnej. Powodem jest przede wszystkim niższa cena takiej biżuterii. Projektanci mają też większe pole do popisu. Taka biżuteria jest też bardziej okazała, a stylistycznie - odważna.

    Biżuteria szlachetna (ze złota, srebra, platyny) jest coraz mniej popularna – głównie ze względu na cenę kruszców. Hitem są natomiast wyroby z innych materiałów. Na rynku pojawia się także coraz więcej kamieni szlachetnych – brylantów czy topazów.

     – Wraca biżuteria klasyczna, a szczególnie w stylu art deco czy karmazycje, czyli pierścionki z wieloma kamieniami. Z drugiej strony jest biżuteria bardziej modowa, która zmienia się praktycznie z tygodnia na tydzień  tutaj projektanci mogą zaszaleć. Biżuteria tworzona zgodnie z panującymi trendami mody jest dużo większa – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Kwiatkiewicz, dyrektor ds. biżuterii z kamieniami szlachetnymi w firmie Verona.

    Projektanci wybierają zatem tańszy materiał do produkcji biżuterii, by móc tworzyć większe ozdoby. Cena takiej biżuterii zależna jest w dużej mierze od jej twórcy, jednak ozdoby z mosiądzu są o wiele tańsze niż te ze złota czy innych kruszców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

    Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

    Muzyka

    Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

    Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

    Farmacja

    Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

    Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć