Newsy

Nowoczesne ośrodki spa nie tylko dbają o wygląd swoich gości. Coraz częściej skupiają się także na ich pasjach

2015-06-23  |  06:35

Urlop bez konieczności rezygnacji z codziennego stylu życia taką możliwość dają nowoczesne ośrodki wellness i spa. Placówki te ograniczają się już nie tylko do dbania o wygląd i kondycję fizyczną, lecz także o ich pasje i tryb życia. Oprócz zabiegów i terapii oferują warsztaty, zajęcia sportowe, wycieczki w ciekawe miejsca w okolicy. Oferują także posiłki zgodne z codzienną dietą ich gości.

Lifestination to nowe pojęcie w hotelarstwie wellness i spa, którego autorką jest znana amerykańska futurolożka Edie Weiner. Trend ten zakłada zupełnie inne od dotychczasowego spojrzenie na tego typu ośrodki wypoczynkowe. Miejsca te przestają być bowiem tylko przestrzenią, gdzie można zadbać o piękny wygląd i kondycję fizyczną. Obecnie w hotelach wellness i ośrodkach spa klienci, oprócz poddawania się zabiegom i terapiom, mogą także realizować swój styl życia. Dotyczy to zarówno diety, jak i hobby czy sposobu spędzania wolnego czasu.

– Wyjeżdżamy na urlop i chcemy, żeby obiekty hotelowe czy pensjonaty spełniły nasze upodobania kulinarne, preferencje co do konkretnych diet, stylu życia. Widać też trend, który zakłada stawianie na pasje, upodobania nie tylko kulinarne, lecz także dodatkowe atrakcje, warsztaty – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.

Dla klientów nowoczesnych ośrodków spa i wellness liczy się obecnie możliwość kontynuowania codziennego zdrowego stylu życia. Ważnym elementem ofert takich ośrodków jest więc zdrowa, niskokaloryczna kuchnia. Klienci oczekują także zapewnienia im możliwości aktywności fizycznej, aby podczas wyjazdu nie musieli zaniedbywać prozdrowotnych nawyków z życia codziennego.

Klientom preferującym zdrowy, ekologiczny tryb życia ośrodki spa powinny oferować zabiegi oparte na naturalnych kosmetykach. Zgodnie z trendem lifestination powinny również zapewnić swoim gościom możliwość rozwijania pasji lub hobby. Wielu klientów chce także poznać lokalną kulturę, a hotele powinny mu w tym pomóc.

Zauważamy, że goście coraz częściej dopytują nas o to, jaką mamy kuchnię, jaka jest filozofia spa, co dodatkowo zaproponujemy im w trakcie pobytu. Na pewno kluczowym elementem są wszelkiego rodzaju aktywności związane ze spędzaniem wolnego czasu czy odpowiedni teren, na którym ten obiekt się znajduje – mówi Marta Fiedorowicz.

W ramach rozwijania pasji swoich klientów hotele wellness mogą organizować zajęcia sportowe pod okiem instruktora, warsztaty prowadzone przez doświadczonego sommeliera, który nauczy rozpoznawać gatunki win, wieczory poświęcone lokalnej kulturze. W Polsce istnieje już hotel, w którym miłośnicy golfa mogą pod okiem instruktora przygotować się do egzaminu na Zieloną Kartę.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.