Newsy

Nowoczesne ośrodki spa nie tylko dbają o wygląd swoich gości. Coraz częściej skupiają się także na ich pasjach

2015-06-23  |  06:35

Urlop bez konieczności rezygnacji z codziennego stylu życia taką możliwość dają nowoczesne ośrodki wellness i spa. Placówki te ograniczają się już nie tylko do dbania o wygląd i kondycję fizyczną, lecz także o ich pasje i tryb życia. Oprócz zabiegów i terapii oferują warsztaty, zajęcia sportowe, wycieczki w ciekawe miejsca w okolicy. Oferują także posiłki zgodne z codzienną dietą ich gości.

Lifestination to nowe pojęcie w hotelarstwie wellness i spa, którego autorką jest znana amerykańska futurolożka Edie Weiner. Trend ten zakłada zupełnie inne od dotychczasowego spojrzenie na tego typu ośrodki wypoczynkowe. Miejsca te przestają być bowiem tylko przestrzenią, gdzie można zadbać o piękny wygląd i kondycję fizyczną. Obecnie w hotelach wellness i ośrodkach spa klienci, oprócz poddawania się zabiegom i terapiom, mogą także realizować swój styl życia. Dotyczy to zarówno diety, jak i hobby czy sposobu spędzania wolnego czasu.

– Wyjeżdżamy na urlop i chcemy, żeby obiekty hotelowe czy pensjonaty spełniły nasze upodobania kulinarne, preferencje co do konkretnych diet, stylu życia. Widać też trend, który zakłada stawianie na pasje, upodobania nie tylko kulinarne, lecz także dodatkowe atrakcje, warsztaty – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Fiedorowicz, dyrektor generalny Cottonina Villa & Mineral SPA Resort.

Dla klientów nowoczesnych ośrodków spa i wellness liczy się obecnie możliwość kontynuowania codziennego zdrowego stylu życia. Ważnym elementem ofert takich ośrodków jest więc zdrowa, niskokaloryczna kuchnia. Klienci oczekują także zapewnienia im możliwości aktywności fizycznej, aby podczas wyjazdu nie musieli zaniedbywać prozdrowotnych nawyków z życia codziennego.

Klientom preferującym zdrowy, ekologiczny tryb życia ośrodki spa powinny oferować zabiegi oparte na naturalnych kosmetykach. Zgodnie z trendem lifestination powinny również zapewnić swoim gościom możliwość rozwijania pasji lub hobby. Wielu klientów chce także poznać lokalną kulturę, a hotele powinny mu w tym pomóc.

Zauważamy, że goście coraz częściej dopytują nas o to, jaką mamy kuchnię, jaka jest filozofia spa, co dodatkowo zaproponujemy im w trakcie pobytu. Na pewno kluczowym elementem są wszelkiego rodzaju aktywności związane ze spędzaniem wolnego czasu czy odpowiedni teren, na którym ten obiekt się znajduje – mówi Marta Fiedorowicz.

W ramach rozwijania pasji swoich klientów hotele wellness mogą organizować zajęcia sportowe pod okiem instruktora, warsztaty prowadzone przez doświadczonego sommeliera, który nauczy rozpoznawać gatunki win, wieczory poświęcone lokalnej kulturze. W Polsce istnieje już hotel, w którym miłośnicy golfa mogą pod okiem instruktora przygotować się do egzaminu na Zieloną Kartę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy

Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze

Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.