Mówi: | Jakub Mielniczuk |
Firma: | Studio Kulinarne CookUp |
Polacy coraz bardziej interesują się gotowaniem. Głównie dzięki programom kulinarnym
Za granicą moda na gotowanie trwa od dawna. Zainteresowanie kulinariami było rozwijane przez programy telewizyjne, blogi oraz magazyny poświęcone kuchni.
W Polsce także zaczęły powstawać blogi oraz programy telewizyjne ze znanymi restauratorami w roli głównej. Świetnym przykładem są "Kuchenne rewolucje", które prowadzi Magda Gessler. Stosunkowo niedawno na polski rynek telewizyjny weszły także programy "MasterChef" oraz "Top Chef", które wyłaniają najlepszych kucharzy wśród zawodowców i amatorów. Na polskim rynku brakuje jeszcze programu"MasteChef Junior", w którym dzieci pokazują swoje kulinarne umiejętności.
– Bardzo dobrze chłoniemy takie zainteresowania, które gdzieś tam z zagranicy do nas przychodzą. Jak można nie lubić dobrego jedzenia, jak można nie lubić smakowitych rzeczy. Naturalnie część osób po degustowaniu próbuje takie rzeczy przygotowywać i szukać miejsc, gdzie może się czegoś nauczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Mielniczuk z CookUp.
W Polsce modę na gotowanie i świadome odżywanie lansują takie gwiazdy jak Magda Gessler, Anna Starmach, Pascal Brodnicki, Karol Okrasa, Michel Moran czy Maciej Nowak. To dzięki nim Polacy zainteresowali się kuchnią i tym, jak gotować apetyczne potrawy. Gotowanie stało się też obowiązkową częścią programów śniadaniowych.
Czytaj także
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-11-12: Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
- 2024-11-06: Robert Stockinger: Wziąłem na siebie odpowiedzialność podnoszenia jakości Telewizji Polskiej i przywracania jej blasku
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.