Newsy

Polacy coraz bardziej interesują się gotowaniem. Głównie dzięki programom kulinarnym

2013-12-05  |  06:20
Wraz z popularnymi programami telewizyjnymi takimi jak "MasterChef", "Top Chef"czy "Kuchenne rewolucje" do Polski przyszła moda na gotowanie. Teraz kulinarna pasja kojarzy się przede wszystkim ze świadomym odżywianiem i przyjemnym hobby.

Za granicą moda na gotowanie trwa od dawna. Zainteresowanie kulinariami było rozwijane przez programy telewizyjne, blogi oraz magazyny poświęcone kuchni.

W Polsce także zaczęły powstawać blogi oraz programy telewizyjne ze znanymi restauratorami w roli głównej. Świetnym przykładem są "Kuchenne rewolucje", które prowadzi Magda Gessler. Stosunkowo niedawno na polski rynek telewizyjny weszły także programy "MasterChef" oraz "Top Chef", które wyłaniają najlepszych kucharzy wśród zawodowców i amatorów. Na polskim rynku brakuje jeszcze programu"MasteChef Junior", w którym dzieci pokazują swoje kulinarne umiejętności.

– Bardzo dobrze chłoniemy takie zainteresowania, które gdzieś tam z zagranicy do nas przychodzą. Jak można nie lubić dobrego jedzenia, jak można nie lubić smakowitych rzeczy. Naturalnie część osób po degustowaniu próbuje takie rzeczy przygotowywać i szukać miejsc, gdzie może się czegoś nauczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Mielniczuk z CookUp.

W Polsce modę na gotowanie i świadome odżywanie lansują takie gwiazdy jak Magda Gessler, Anna Starmach, Pascal Brodnicki, Karol Okrasa, Michel Moran czy Maciej Nowak. To dzięki nim Polacy zainteresowali się kuchnią i tym, jak gotować apetyczne potrawy. Gotowanie stało się też obowiązkową częścią programów śniadaniowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.