Mówi: | Anna Matusiak |
Funkcja: | konsultantka ślubna |
Wesele nie musi kosztować majątku. Można zorganizować ślub na każdą kieszeń
Okres gorączkowych przygotowań do ślubu dotyka praktycznie każdą parę młodą. Podążając za trendami, a jednocześnie próbując zaspokoić swoje oczekiwania, łatwo zgubić zdrowy rozsądek i wydać fortunę, a efekt i tak nie będzie zadowalający. Z obserwacji konsultantki ślubnej Anny Matusiak wynika, że ze świadomością kosztów i oceną możliwości finansowych u przyszłych małżonków nie jest najlepiej.
Ślub i piękne wesele to marzenie niemal każdej młodej pary. Czasem jednak koszty zorganizowania przyjęcia mogą przerazić nawet najbardziej zakochanych. Zdaniem doświadczonych konsultantów, choć nie uniknie się stałych opłat, to pozostałe kwestie można zorganizować niedrogo, ale satysfakcjonująco i tak, by nikt nie miał powodu do narzekań. Przede wszystkim warto dobrze rozpoznać rynek i wybrać najbardziej konkurencyjne oferty.
– Wierzę, że można zorganizować ślub na każdą kieszeń, w taki sposób, żeby był on smaczny, z klasą, żeby był jakościowy, ale też trzeba brać pod uwagę pewne ceny, które się nie zmniejszą – mówi agencji Newseria Anna Matusiak, konsultantka ślubna.
Anna Matusiak przyznaje, że ile par młodych, tyle różnych charakterów i nierzadko odmiennych wizji wymarzonej ceremonii. Jeśli żadne z narzeczonych nie chce odpuścić, to pojawia się duży problem, bo przecież nijak nie da się pogodzić stylu glamour i kryształów z boho, wiankiem i bosymi stopami. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze zderzenie marzeń z bolesną finansową rzeczywistością. I wtedy okazuje się, że zamiast ściany z kwiatów, która tak pięknie wyglądała na zdjęciu w katalogu, stać nas jedynie na bukiecik na stole i to też skromny.
– Jeżeli spotyka się z nami para, która mówi, chcemy wesele na 150 osób, koniecznie w Warszawie, ewentualnie w okolicach, ale blisko, z noclegami, DJ-em, fotografem, dużą ilością kwiatów, oczywiście menu i mamy na to wszystko budżet 30 tys., to nie da się. Bardzo łatwo jest policzyć samą cenę talerzyka, mniej więcej ładne miejsce z klasą w Warszawie i w okolicach to jakieś 250-350 zł za talerzyk, więc jeżeli policzymy 150 osób razy te 300 zł, wychodzi nam jakaś baza, absolutna podstawa, która często już jest większa niż budżet, jaki para planuje sobie z założenia na wszystko – tłumaczy Anna Matusiak.
Toteż idea programu „Wesele na każdą kieszeń” w telewizji TLC, w którym para młoda poznaje weselne realia, wydaje się być niezwykle przydatna. Na przykładzie innych narzeczeni przekonują się, że ślubny kompromis, czyli zadowalający efekt w zgodzie z marzeniami, finansowo jest możliwy do udźwignięcia.
– Może być z klasą, smacznie, pięknie, bez przysłowiowych pasztetów i galarety na stole. Bardzo zawsze staramy się przekonać pary młode, że może dajmy je do bufetów, bo wtedy aż żal tych dekoracji, że może kolorowe napoje zabierzmy na oddzielny bufet, nie na stole, bo dekoratorki robią mistrzostwo świata, na zdjęciu widać trzy podstawowe kolory napojów gazowanych, to się gryzie. Ale jak ktoś się upiera, to oczywiście ma tak jak chce, ale naprawdę przaśnie nie musi oznaczać bez klasy, a glamour nie musi oznaczać nudno i nadęcie – mówi Anna Matusiak.
Program „Wesele na każdą kieszeń” to także kopalnia inspiracji. Narzeczeni mogą w nim znaleźć wiele ekonomicznych rozwiązań, zarówno w stylu „zrób to sam”, jak i tych oryginalnych i kosztownych, wywołujących efekt wow, jak choćby tort na huśtawce czy przyjęcie na dachu.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2025-01-16: Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2025-01-03: Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-10-04: Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.