Mówi: | Rafał Bohdanowicz |
Funkcja: | Dyrektor Generalny – dyplomowany optometrysta |
Firma: | Essilor Polonia |
Zaćma atakuje coraz więcej Polaków
Zaćma to tylko jedna z chorób, jaka może wystąpić z powodu m.in. niedostatecznej ochrony oczu przed szkodliwym promieniowaniem UV. Jest o tyle groźna, że jej objawy są rozpoznawalne dopiero po 20 lub 30 latach.
– Promieniowanie ultrafioletowe ma wpływ kumulatywny, w związku z czym choroby nie występują natychmiast – wyjaśnia Rafał Bohdanowicz, Dyrektor Generalny firmy Essilor Polonia. I dodaje, że są również schorzenia natychmiastowe – m.in. bardzo bolesne poparzenie rogówki, które może się zdarzyć np. podczas jazdy na nartach w górach.
Dlatego ważne jest, by odpowiednio chronić wzrok.
– Szereg produktów na rynku chroni przed promieniowaniem UV, które przechodzi przez soczewkę i wpada do naszych oczu. Istnieją również bardzo nowoczesne powłoki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Rafał Bohdanowicz i wyjaśnia, że na rynku pojawiły się soczewki okularowe z takimi powłokami, które chronią przed promieniowaniem UV odbijającym się od wewnętrznej strony soczewki.
– Trzeba wiedzieć, że bardzo dużo promieniowania ultrafioletowego odbija się od różnych powierzchni np. od ścian, śniegu, piasku, chodnika – mówi Rafał Bohdanowicz. – Praktycznie od każdej materii odbija się promieniowanie UV i może ono wpadać z różnych stron, a nie tylko przez okulary od frontu.
Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że zaćma jest powodem połowy przypadków utraty wzroku na świecie.
Czytaj także
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-21: Rafał Zawierucha: Bardzo się ekscytuję udziałem w „Tańcu z gwiazdami” i już nie mogę się doczekać odcinków na żywo. Lubię tańce klasyczne, ale nieco obawiam się szybkich
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-11-13: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Pieśni i Tańca Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru
- 2024-08-22: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Musiałam przełożyć sesję egzaminacyjną na wrzesień. Poświęciłam wszystko dla konkursu Miss Polonia
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-05-20: Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
- 2024-07-31: Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.