Newsy

Zaćma atakuje coraz więcej Polaków

2013-10-09  |  10:00
Mówi:Rafał Bohdanowicz
Funkcja:Dyrektor Generalny – dyplomowany optometrysta
Firma:Essilor Polonia
  • MP4
    aktualizacja 9.10.13 15:30

    Lekarze co roku przeprowadzają w Polsce 700 tys. operacji  usunięcia zaćmy. Jej przyczyną jest m.in. niewłaściwa ochrona oczu przed promieniowaniem ultrafioletowym. Najlepszą ochroną wzroku są okulary z dobrą powłoką i filtrem UV.


    Zaćma to tylko jedna z chorób, jaka może wystąpić z powodu m.in. niedostatecznej ochrony oczu przed szkodliwym promieniowaniem UV. Jest o tyle groźna, że jej objawy są rozpoznawalne dopiero po 20 lub 30 latach. 

     – Promieniowanie ultrafioletowe ma wpływ kumulatywny, w związku z czym choroby nie występują natychmiast – wyjaśnia Rafał Bohdanowicz, Dyrektor Generalny firmy Essilor Polonia. I dodaje, że są również schorzenia natychmiastowe – m.in. bardzo bolesne poparzenie rogówki, które może się zdarzyć np. podczas jazdy na nartach w  górach. 

    Dlatego ważne jest, by odpowiednio chronić wzrok.

     – Szereg produktów na rynku chroni przed promieniowaniem UV, które przechodzi przez soczewkę i wpada do naszych oczu. Istnieją również bardzo nowoczesne powłoki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Rafał Bohdanowicz i wyjaśnia, że na rynku pojawiły się soczewki okularowe z takimi powłokami, które chronią  przed promieniowaniem UV odbijającym się od wewnętrznej strony soczewki. 

     – Trzeba wiedzieć, że bardzo dużo promieniowania ultrafioletowego odbija się od różnych powierzchni np. od ścian, śniegu, piasku, chodnika – mówi Rafał Bohdanowicz. – Praktycznie od każdej materii odbija się promieniowanie UV i może ono wpadać z różnych stron, a nie tylko przez okulary od frontu. 

    Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że zaćma jest powodem połowy przypadków utraty wzroku na świecie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.