Mówi: | Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) |
Funkcja: | blogerka modowa |
Tamara Gonzalez Perea: Social mediów nie można prowadzić w niedzielny sposób. Trzeba być cały czas zaangażowanym i konsekwentnym
Konsekwencja, zaangażowanie i jasny przekaz – to zdaniem blogerki sposoby na sukces w mediach społecznościowych. Autorka bloga Macademian Girl radzi regularnie publikować posty, serwować odbiorcom wysokiej jakości, angażujący kontent i jak najdłużej samodzielnie prowadzić swoje kanały w social mediach.
Tamara Gonzalez Perea należy do najlepiej radzących sobie w sieci blogerek modowych. Regularnie, aczkolwiek nie nazbyt często, publikuje nowe posty i zdjęcia, pozostaje w stałym kontakcie z internautami, sukcesywnie odpowiadając na ich komentarze i pytania. Na Facebooku jej blog Macademian Girl ma blisko 210 tys. fanów, na Instagramie natomiast ponad 250 tys. Blogerka uważa, że do zaistnienia w sieci potrzebna jest przede wszystkim konsekwencja i jasny przekaz.
– Czy jest to projektant, blogerka czy ktoś, kto zajmuje się czymś innym, ważne, żeby miał jakiś własny głos i żeby umiał ten głos i to, co chce powiedzieć, dobrze komunikować – mówi Tamara Gonzalez Perea agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Aby zyskać wiernych fanów w mediach społecznościowych, niezbędny jest ciekawy, dostosowany do ich zainteresowań kontent. Serwowana odbiorcom treść musi być dobrej jakości oraz angażująca dla czytelnika. Kontent musi być jednak dostarczany regularnie, tylko w ten sposób możliwe jest bowiem utrzymanie stałego zainteresowania fanów oraz przyciągnięcie uwagi nowych odbiorców.
– Social media to już nie jest coś, co się prowadzi w tzw. sposób niedzielny, czyli od czasu do czasu, tylko faktycznie trzeba być cały czas zaangażowanym, trzeba pilnować tego, co się publikuje – mówi Tamara Gonzalez Perea.
Blogerka jest przekonana, że konsekwencję w prowadzeniu mediów społecznościowych można wyćwiczyć. Warto w tym celu analizować statystyki, zwracać uwagę na to, jakie posty najbardziej angażują odbiorców, prześledzić pory dnia, w których fani są najczęściej obecni w social mediach. Zdaniem autorki bloga Macademian Girl media społecznościowe to obecnie najtańsze i najbardziej powszechne narzędzie marketingowe, pozwalające wypromować swoją markę nawet przy ograniczonym budżecie. Należy jednak umiejętnie z niego korzystać.
– Na początku uważam, że profile należy prowadzić absolutnie samodzielnie, dlatego że my znamy siebie najlepiej, wiemy, co chcemy przekazać, a jeżeli jeszcze nie wiemy, to warto się tego dowiedzieć i dopóki można, to takie kanały najlepiej prowadzić samemu – mówi Tamara Gonzalez Perea.
Radzi, by pomocy fachowców szukać dopiero w momencie, gdy mała marka przeradza się w duży brand. Przy działalności zakrojonej na szeroką skalę niezbędne jest prowadzenie kilku różnych kanałów w mediach społecznościowych, a to jest niezwykle trudne do samodzielnego wykonania.
Czytaj także
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-05-23: Obawiamy się o nasze dane, ale udostępniamy je chętnie w social mediach. Eksperci ostrzegają przed nieprzemyślanym relacjonowaniem życia
- 2024-06-03: Polacy nie mają świadomości, jak wiele informacji na swój temat udostępniają w internecie. Dane te są wykorzystywane przez cyberprzestępców
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.