Newsy

Tłumy w wypożyczalniach strojów na Halloween

2013-10-29  |  06:00
Do Halloween zostało zaledwie kilka dni. Wypożyczalnie strojów przeżywają oblężenie. Niektóre z nich wydłużyły w tym tygodniu godziny pracy. O przebraniu na tę wyjątkową okazję warto pomyśleć nieco wcześniej, bo 31 października wybór będzie już niewielki.

Przebieramy się już we wszystko, łącznie z wampirami, duchami i czarownicami. Teraz jest moda na lalki Monster High. Przychodzą po nie dziewczynki, które chcą być wampirkami Monster High. Natomiast dorośli bawią się i w strojach postacie z bajek, i na strasznie. Można się przebrać też za pirata, księdza czy kardynała – wymienia Gabriela Stec, właścicielka wypożyczalni kostiumów teatralnych "Aladyn" w Warszawie, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Wybór strojów jest ogromny i zależy też od zasobności portfela. Przebrania dla dzieci można wypożyczyć za około 40-50 zł. Dorośli na halloweenowe kostiumy muszą wydać już nieco więcej.

Takie stroje jak barokowych wampirów, jak z ‘Wywiadu z wampirem’, jak Banderas, to są stroje droższe i kosztują około 120 złotych. Natomiast w kostium ducha czy kościotrupa można się już przebrać za 70 złotych wylicza Gabriela Stec.

O zbliżającym się Halloween przypominają nie tylko tłumy w wypożyczalniach strojów, ale też dynie i mroczne ozdoby sprzedawane w sklepach. Dla fanów tego dnia kluby muzyczne i dyskoteki szykują natomiast sporo atrakcji - m.in. zabawy z konkursami i specjalnie dobraną muzyką.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Żywienie

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.