Mówi: | Gabriela Stec |
Funkcja: | właścicielka wypożyczalni kostiumów teatralnych Aladyn |
Tłumy w wypożyczalniach strojów na Halloween
– Przebieramy się już we wszystko, łącznie z wampirami, duchami i czarownicami. Teraz jest moda na lalki Monster High. Przychodzą po nie dziewczynki, które chcą być wampirkami Monster High. Natomiast dorośli bawią się i w strojach postacie z bajek, i na strasznie. Można się przebrać też za pirata, księdza czy kardynała – wymienia Gabriela Stec, właścicielka wypożyczalni kostiumów teatralnych "Aladyn" w Warszawie, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Wybór strojów jest ogromny i zależy też od zasobności portfela. Przebrania dla dzieci można wypożyczyć za około 40-50 zł. Dorośli na halloweenowe kostiumy muszą wydać już nieco więcej.
– Takie stroje jak barokowych wampirów, jak z ‘Wywiadu z wampirem’, jak Banderas, to są stroje droższe i kosztują około 120 złotych. Natomiast w kostium ducha czy kościotrupa można się już przebrać za 70 złotych – wylicza Gabriela Stec.
O zbliżającym się Halloween przypominają nie tylko tłumy w wypożyczalniach strojów, ale też dynie i mroczne ozdoby sprzedawane w sklepach. Dla fanów tego dnia kluby muzyczne i dyskoteki szykują natomiast sporo atrakcji - m.in. zabawy z konkursami i specjalnie dobraną muzyką.
Czytaj także
- 2023-10-27: Wokalistki zespołu Tulia: W dzieciństwie świętowałyśmy Halloween, strasząc sąsiadów i zbierając od nich cukierki. Dziś stawiamy przede wszystkim na dekoracje z dyni
- 2022-09-26: Co 10. współdzielony samochód ma napęd elektryczny. Pełne przejście na elektromobilność będzie dużym wyzwaniem dla firm carsharingowych
- 2022-07-22: Doda: Byłam zakupoholiczką i wydawałam mnóstwo pieniędzy na ciuchy. W końcu zrozumiałam, że te szmaty nie są nic warte i tylko stymulują próżność
- 2021-06-16: Dorota Goldpoint przygotowała stroje dla solistów opery „Don Giovanni”. „Czuję się wyróżniona i jestem podekscytowana, że mogłam być częścią tej historii”
- 2020-08-10: Druk 3D zmienia oblicze branży rozrywkowej. Na polskich urządzeniach powstają m.in. kostiumy na potrzeby gry Cyberpunk 2077
- 2020-02-03: Rewolucja w miejskiej mobilności. Jedna aplikacja pozwoli zamówić taksówkę, kupić bilet autobusowy czy wynająć samochód na minuty
- 2019-12-11: Liczba chętnych do zdawania na prawo jazdy najniższa od lat. Ludzie coraz chętniej przesiadają się do komunikacji zbiorowej
- 2019-10-02: Rośnie popularność carsharingu. Wypożyczalnie aut na minuty pojawiają się też w mniejszych miastach
- 2018-06-21: Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty. BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach
- 2018-06-01: Margaret: Dżinsy i biała koszulka to nie ja. Lubię innowacyjne podejście do mody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Żywienie
Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
Jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” wspomina, że swoją przygodę z kulinariami rozpoczęła w dzieciństwie. Kiedy miała sześć lat, to już chętnie pomagała mamie, a z czasem sama zaczęła przygotowywać różne potrawy, które smakowały całej rodzinie. Jej popisowe dania to lasagna, tarta cytrynowa i zapiekane mięsa. Dorota Szelągowska przekonuje, że przyrządzając w kuchni różne smakołyki, doskonale się relaksuje.
Gwiazdy
Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.