Newsy

Tomasz Karolak o „39 i pół tygodnia”: Zrobiliśmy świetną tragikomedię. Takiej formy nie ma na polskim rynku serialowym

2019-09-17  |  06:21

W nowej wersji hitu TVN-u główny bohater pozostaje ten sam. Darek Jankowski – w tej roli Tomasz Karolak, choć jest nieco starszy, to wciąż ma takie samo podejście do życia. Tyle, że teraz będzie musiał zmierzyć z bardzo poważnym problemem. Zdaniem aktora pomysł na scenariusz jest doskonały, a wynikiem ciężkiej pracy całej ekipy jest świetny serial, który przyciągnie widzów fabułą i dobrą obsadą. Niezwykle poruszający będzie też utwór zaprezentowany w finałowym odcinku serii.

Emisję nowego serialu „39 i pół tygodnia” TVN rozpoczął 8 września o godz. 21.30. Jest to kontynuacja hitu „39 i pół” sprzed 10 lat. Nowy tytuł nawiązuje do poprzedniej serii oraz do nowego wątku fabularnego, bowiem właśnie tyle życia pozostało głównemu bohaterowi od momentu postawienia diagnozy, którą poznaje w pierwszym odcinku.

– Zrobiliśmy serial, który, myślę, jest taką bardzo dobrą propozycją formy, której nie ma na rynku polskim, który jest tragikomedią, czyli wzrusza i śmieszy – podkreśla Tomasz Karolak.

Śmiertelna choroba i walka o każdy kolejny dzień to dla Darka Jankowskiego największy życiowy zakręt. Będzie on jednak chciał maksymalnie wykorzystać czas, który mu pozostał. Tomasz Karolak przyznaje, że z dużą satysfakcją, a jednocześnie zaciekawieniem powrócił na plan produkcji.

– Atmosfera na planie sprzyjała sensownej pracy i mimo że robiliśmy komedię, to jednak wszyscy bardzo fajnie skupieni. Wszystko się, moim zdaniem, ułożyło fantastycznie i zrobiliśmy serial, który, myślę, jest taką bardzo dobrą propozycją formy, której nie ma na rynku polskim, który jest tragikomedią, czyli wzrusza i śmieszy – mówi agencji Newseria Tomasz Karolak.

Według badań Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom, pierwszy odcinek serialu „39 i pół tygodnia” obejrzało 1,74 miliona widzów. Oprócz Tomasza Karolaka w głównych rolach 10-odcinkowej produkcji występują: Daria Widawska, Alan Andersz, Marina Łuczenko-Szczęsna i Magdalena Lamparska. Do serialu powracają także: Wojciech Mecwaldowski, Antoni Królikowski, Cezary Kosiński, Krzysztof Stelmaszyk i Dorota Deląg. Pojawiają się również nowe postacie, które zagrają: Monika Krzywkowska, Sandra Drzymalska, Łukasz Konopka, Maja Seklecka, Bartek Kasprzykowski, Michał Koterski i Piotr Rogucki.

– Jeżeli były zmiany, to tylko na lepsze, jeżeli mam w ogóle oceniać, chociaż nie czuję się do tego jakoś specjalnie upoważniony. Jeśli jednak miałbym wystawiać oceny, to wszyscy poszli w górę. Myślę, że świetną rolę gra Daria Widawska, poza tym Alan Andersz, Czarek Kosiński, Krzysiek Stelmaszyk, Krzysiek Banaszyk, to koledzy po czterdziestce, jak również i aktorzy, którzy wsparli nas w drugoplanowych rolach – mówi Tomasz Karolak.

W finałowym odcinku Tomasz Karolak wykona specjalnie napisaną na tę okazję balladę rockową. Pierwsze słowa utworu są dość wymowne, a brzmią: „A kiedy już nadejdzie czas i sama pójdziesz dalej w świat, będę przy tobie. W deszczu, w chmurach, będę przy Tobie”. Odtwórca głównej roli w „39 i pół tygodnia” chciałby, żeby był to pewnego rodzaju hołd dla zmarłego tragicznie Piotra Woźniaka-Staraka, którego firma Watchout Studio jest producentem tego serialu.

– Są nowe utwory, bardzo czekam, jak publiczność je odbierze. To jest w ogóle taki serial, który charakteryzuje się tym, że ma taką rockową muzykę specjalnie dla niego pisaną, co jest też wyjątkowe na polskim rynku. Przez muzykę też pokazujemy swoje emocje i uczucia w tym serialu, super. Na pewno jest tez szansa na płytę. Bardzo cenię Jacka Tarkowskiego i Łukasza Targosza, autorów muzyki i aranżacji w tym serialu.  – mówi Tomasz Karolak.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Barbara Kurdej-Szatan: Jeżeli ktoś zna swoją wartość to tak bardzo nie przejmuje się komentarzami hejterów. Musimy hejt odwzajemniać miłością

Aktorka uważa, że w walce z hejtem pomaga przede wszystkim świadomość własnej wartości. Dzięki temu można się zdystansować do internetowej fali nienawiści, a skupić na rozwoju własnej kariery.  Aktorka nie raz stała się już obiektem ataku hejterów. Wszelkie oszczerstwa, zarzuty i insynuacje stara się albo pomijać, albo obracać w żart. Nie komentuje żadnych plotek na swój temat, bo przez kilka lat funkcjonowania w show-biznesie w znacznym stopniu zdążyła się już uodpornić na krytykę.

Gwiazdy

Sasha Strunin: Moje życie prywatne to niezarysowana biała kartka. Nigdy nie wiadomo, co się wydarzy

Pod koniec października Sasha Strunin skończyła 30 lat. Zamiast hucznej imprezy, wybrała ciszę i samotność, bo jak przyznaje, potrzebowała chwili na to, by pobyć sama ze sobą. Wokalistka podkreśla, że choć w sferze zawodowej wiele już udało jej się osiągnąć, to nie zamyka się na nowe propozycje i chce rozwijać zarówno wokalnie, jak i w dziedzinie fotografii. Jest również otwarta na zmiany w życiu prywatnym.

Moda

Twórcy marki Dsquared2: Polski rynek jest dla nas bardzo ważny. Cieszymy się, że możemy tu być

Dean i Dan Caten słyną z indywidualnego podejścia do mody i umiejętnego komponowania skrajnie różnych stylów. Podbili serca gwiazd na całym świecie, a ich wysmakowane projekty zawierające mocne, streetwear’owe DNA cieszą się także coraz większą popularnością w Polsce. Limitowana kolekcja marki Dsquared2 z okazji urodzin warszawskiego domu handlowego VITKAC składa się z dziesięciu elementów garderoby, które mogą być punktem wyjścia do stworzenia wielu nietuzinkowych stylizacji. 

 

CES Las Vegas 2020