Newsy

Tomasz Olejniczak pokazał kolekcję Tomaotomo na sezon wiosna-lato 2015

2015-04-22  |  06:45
Mówi:Tomasz Olejniczak, projektant mody

Weronika Książkiewicz, aktorka

Maja Sablewska, doradca wizerunkowy

  • MP4
  • Kolekcja wiosna-lato 2015 Tomaotomo łączy proste w formie fasony z pięknymi, bogato zdobionymi tkaninami. Na wybiegu dominowały sukienki i kombinezony utrzymane w bieli i kremie. Uwagę zwracały ręcznie robione aplikacje z jedwabiu i dowcipny sowi print.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2015 marki Tomaotomo nosi nazwę "Desire". Tomasz Olejniczak twierdzi, że nazwa ta ma podwójne znaczenie.

    To ma być kolekcja, której będą pożądały kobiety, ale z drugiej strony mężczyźni patrząc na kobiety w tych strojach, będą sobie myśleli, że to jest desire – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Olejniczak.

    Kolekcja utrzymana jest w jasnych, świetlistych barwach: bieli i kremie. Obecnych jest również kilka sylwetek w czerni. Dominują w niej niezwykle kobiece, zwiewne sukienki i kombinezony, a także spodnie dzwony. Projektując kolekcję "Desire" Tomasz Olejniczak chciał połączyć proste formy z tkaninami kojarzonymi raczej z modą wieczorową. Stąd obecność cekinów, kryształów Swarowskiego i ręcznie robionych aplikacji z jedwabiu.

    – Postanowiłem pokazać kolekcję, która będzie bardzo prosta w formie, a jednak błyszcząca, bogata, będzie świeciła, będzie ręcznie wyszywana, będzie troszeczkę zahaczała o haute couture, ale będzie ją można ubrać na co dzień i można ją zestawić z innymi casualowymi strojami, np. spodniami w printy, w sowy z koronką, z kamieniami Swarowskiego. To mnie inspirowało, żeby pokazać inną modę – mówi Tomasz Olejniczak.

    Print w postaci małej sówki obecny jest zarówno w sylwetkach damskich, jak i męskich. Ozdabia przede wszystkim męskie kurtki i szorty oraz damskie sukienki.

    Na pokazie najnowszej kolekcji Tomasza Olejniczak zjawiły się gwiazdy, m.in. Magdalena Schejbal, Patricia Kazadi, Maja Sablewska, Karolina Malinowska i Weronika Książkiewicz, którą projektant nazywa swoją muzą. Aktorka znała już część kolekcji "Desire" – w marcu podczas gali Orły 2015 wystąpiła w pochodzącej z tej kolekcji białej sukni-tubie z kryształkami Swarowskiego. Książkiewicz przyznaje, że suknia ta nie jest jedynym elementem, który chciałaby mieć w swojej szafie.

    Ja lubię jak się błyszczy, ale też przepiękne są te kółka ręcznie wycinane, robione i zszywane. Wszystko bym chciała mieć. To, co najbardziej pożądałam to mam w tej chwili na sobie. Mam ułatwione zadanie, że nie muszę tak bardzo pożądać, wystarczy, że pomyślę i już to mam – mówi Weronika Książkiewicz.

    Zachwytu nie kryje też Maja Sablewska, która po raz pierwszy była na pokazie Tomasza Olejniczaka. Twierdzi, że projektant całkowicie podbił jej serce.

    Podobają mi się cekiny i wszelkie wersje kombinezonów, które Tomek przedstawił. Kolejny projektant zdobył moje serce, nie tylko ciuchami, ale tym, jaki jest. On jest cudownym człowiekiem z ogromnym sercem – mówi Maja Sablewska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.