Newsy

Łukasz Jemioł odniósł ogromny sukces podczas Tygodnia Mody w Lizbonie

2014-03-26  |  06:05
Łukasz Jemioł zaprezentował swoją najnowszą kolekcję podczas Tygodnia Mody w Lizbonie. Wiosenno-letnia propozycja polskiego projektanta zachwyciła miłośników świata mody i zebrała jedne z najdłuższych owacji podczas całego Fashion Week ModaLisboa. Po pokazie polski projektant był rozchwytywany przez tłumy dziennikarzy i fotoreporterów. Udzielił wywiadu m.in. dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a. Łukasz Jemioł nie kryje satysfakcji z sukcesu, jaki udało mu się odnieść. Podkreśla, że to prestiżowa impreza modowa, która daje szansę zaistnieć na arenie międzynarodowej. 

W Lizbonie Łukasz Jemioł  zaprezentował nową odsłonę kolekcji, która wcześniej została pokazana w Warszawie. Klasyczną już niemal paletę ulubionych barw projektanta, czyli szarość, biel i czerń, tym razem przełamywały: nasycona czerwień i oranż. Projektant postawił na wysokiej jakości tkaniny – delikatne jedwabie i unikatowe żakardy. Nie zabrakło również kobiecych akcentów: szykownego błysku i subtelnych przezroczystości.

Portugalczycy przyjęli mnie naprawdę bardzo ciepło. Niezwykle się cieszę z jakichś wywiadów, które mi się udało zrobić dla włoskiego i portugalskiego „Vogue’a, do Collezioni, do prasy, którą bardzo trudno ściągnąć na pokaz do Polski, i fajnie, gdy oni dostrzegają potencjał nowych projektantów, którzy są na innych rynkach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Łukasz Jemioł, projektant mody. 

To nie był pierwszy pokaz Łukasza Jemioła w Lizbonie. Po raz pierwszy projektant miał okazję oczarować miłośników ModaLisboa w 2010 roku.

Myślę, że sukces poza granicami Polski jest niezwykle istotny, bo on potwierdza taką regułę, że fajnie wykonuje się swój zawód. W Polsce jestem znany, natomiast, gdy jedzie się gdzieś w świat i się jest miło odbieranym, to jest to ogromna nobilitacja. Nikt znajomy nie siedzi na widowni, nie ma przyjaciół, wystawiona jest jedynie moja praca. W Polsce jest troszkę inaczej, bo tu nas wszyscy znają, tam zdajemy egzamin na nowo – dodaje projektant.

Podczas  tegorocznej gali Osobowości i Sukcesy Roku Łukasz Jemioł otrzymał nagrodę w kategorii projektant.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.