Newsy

Jesień do idealny czas na wykonanie peelingów złuszczających

2013-11-14  |  09:00

Listopad to dobry miesiąc na zastosowanie zabiegów inwazyjnych, w których złuszczany jest naskórek. Nie można ich robić latem, bo twarz po nich nie może być wystawiona na promienie słoneczne i wysoką temperaturę. O tej porze roku najskuteczniej można też zadbać o skórę z problemami typu trądzik czy przebarwienia. Ważne jednak, żeby odpowiednio dobrać rodzaj zabiegu do skóry.

Intensywność złuszczania i dany kwas dobierany jest do skóry i jej problemów. Inne kwasy będą stosowane w przypadku przebarwień, inne w przypadku trądziku, a jeszcze inne w przypadku fotostarzenia się skóry – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elwira Saczewska, kosmetolog z warszawskiego Centrum Zdrowia i Urody "Your Place".

Istotne jest też zaplanowanie zabiegu, bo niektóre z nich wymagają pozostania przez kilka dni w domu.

W przypadku powierzchniowych peelingów najczęściej niewymagana jest przerwa w pracy czy w codziennym funkcjonowaniu. Są jednak peelingi, po których skóra się dosyć intensywnie łuszczy, ona się może prószyć, czyli odchodzi małymi płatkami, a może także łuszczyć się całymi płatami. To też zależy od klientki, jedne osoby są w stanie z taką buzią wyjść na dwór, inne niestety potrzebują wziąć urlop, żeby zostać w domu i żeby nie pokazywać się na zewnątrz – wyjaśnia kosmetolog.

Wiele klientek decyduje się jednak na przerwę w pracy, bo łuszczenie skóry utrudnia wykonanie makijażu. Dlatego kosmetyczki polecają robienie takich zabiegów przed weekendem, żeby dać skórze odpocząć przez przynajmniej dwa dni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.