Newsy

Joanna Moro pomaga osobom cierpiącym na atopowe zapalenie skóry

2015-12-14  |  06:50

Atopowe zapalenie skóry to choroba na całe życie. Odpowiednia pielęgnacja nie usunie dolegliwości, ale znacznie poprawi komfort życia chorych. Jej podstawą są dermokosmetyki, które nawilżają i natłuszczają skórę oraz redukują świąd. Osobom ze skórą atopową pomóc ma akcja „Rodziny Lipikar”, której ambasadorką jest aktorka Joanna Moro.

Atopowe zapalenie skóry to przewlekła choroba, atakująca skórę twarzy i ciała. Chora skóra pozbawiona jest naturalnych czynników nawilżających, staje się więc sucha, skłonna do podrażnień, spierzchnięta i swędząca. Na atopowe zapalenie skóry cierpi ok. 20 proc. ludzi na całym świecie, głównie pochodzących ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Częściej chorują dziewczynki niż chłopcy. Atopowe zapalenie skóry pojawia się najczęściej u noworodków lub dzieci między 6. a 7. rokiem życia.

Często ludzie nawet nie wiedzą, że mają atopowe zapalenia skóry, myślą sobie, że to jest po prostu podrażnienie, że to jest jakaś alergia i nie wiedzą, jak z tym walczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle aktorka Joanna Moro.

Lekarze nie znają przyczyny atopowego zapalenia skóry. Wśród najbardziej prawdopodobnych czynników wywołujących chorobę wymieniane są uwarunkowania genetyczne, duża waga urodzeniowa dziecka, karmienie niemowlęcia mlekiem krowim oraz dojrzały wiek matki. Objawy zaostrzają dodatkowo takie czynniki, jak stres, dym papierosowy, brak odpowiedniej ilości snu, występowanie innych alergii, np. pokarmowych, na kurz lub alkohol, oraz niektóre detergenty. Zdaniem ekspertów częściej chorują osoby mieszkające w zimnym klimacie oraz miejscach mocno zanieczyszczonych.

– W miastach częściej występuje zapalenie atopowe skóry niż np. na wsiach. Namawiam więc do jak najczęstszego kontaktu z naturą – mówi Joanna Moro.

Objawy atopowego zapalenia skóry stają się mniej dokuczliwe wraz z dorastaniem chorego, nigdy jednak nie znikają całkowicie. Choroby nie można wyleczyć, odpowiednią pielęgnacją można jednak łagodzić jej objawy. W walce z objawami atopowego zapalenia skóry stosuje się przede wszystkim kremy i maści przeciwzapalne, leki immunosupresyjne oraz przeciwalergiczne. Bardzo ważne jest również stosowanie odpowiednich kosmetyków powinny to być dermokosmetyki przeznaczone specjalnie do pielęgnacji skóry atopowej. Produkty te kupuje się wyłącznie w aptekach.

– To są produkty, które pomagają, które nawilżają skórę podrażnioną i które powodują, że te objawy są łagodniejsze, że skóra mniej swędzi i mniej boli. Tylko, że wiadomo, że to trzeba stosować często i nie przez jeden dzień, tylko przez dobrych kilka miesięcy – mówi Joanna Moro.

Dermokosmetyki te nawilżają i natłuszczają skórę, a tym samym redukują szorstkość skóry i łagodzą bolesne swędzenie. Powinny być stosowane minimum dwa razy dziennie. Osoby cierpiące na atopowe zapalenie skóry powinny ponadto unikać kąpieli w wannie oraz przegrzewania ciała w ubraniach z wełny lub sztucznych tkanin. Dobrze jest często wietrzyć mieszkanie i zmieniać pościel, prać nowe ubrania przed założeniem, a także jeść dużo ryb morskich, ponieważ zawarte w nich kwasy tłuszczowe pomagają nawilżyć skórę od wewnątrz. Dla osób chorujących na atopowe zapalenie marka La Roche-Posay stworzyła program „Rodziny Lipikar”, którego ambasadorką została Joanna Moro.

– Jest mi niezwykle miło, że zostałam zaproszona do tego programu, dlatego że akurat atopowe zapalenie skóry jest dzisiaj bardzo powszechnym problemem. Cieszę się, że tutaj możemy o tym mówić i że możemy pomagać takim ludziom – mówi Joanna Moro.

W ramach programu rodziny borykające się z problemem atopowego zapalenia skóry mogą skorzystać ze wsparcia dermatologów, a także przez rok korzystać za darmo z dermokosmetyków z linii Lipikar. Poprzez forum dyskusyjne mogą się także wymieniać doświadczeniami z innymi osobami cierpiącymi z powodu skóry atopowej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.