Newsy

Polki nieodpowiedzialnie używają kosmetyków

2013-10-31  |  09:00
Nie wszystkie kobiety pamiętają, że kosmetyki powinny być dobrane do rodzaju ich skóry oraz wieku. Eksperci przypominają że nie można stosować kremów, które są przeznaczone dla osób od nas starszych lub młodszych bądź o innej cerze. Każdy z dostępnych na rynku produktów ma inne działania i odpowiada na inne potrzeby.

Specjaliści nie pozostawiają złudzeń. Tak jak trzydziestolatka nie uniknie starzenia się skóry stosując krem dla kobiet 50+, tak pięćdziesięciolatka nie odmłodzi swojego wyglądu, sięgając po produkt przeznaczony dla młodszej cery.

– Nasza skóra starzeje się wraz z upływem lat, natomiast na kondycję naszej skóry w odpowiedniej grupie wiekowej ma wpływ wiele czynników: sposób odżywiania się, warunki atmosferyczne. Bardzo często też nasza skóra jest starsza w związku z tym, że korzystamy z solarium – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominika Hachuła z firmy Eveline Cosmetics.

Wybierając krem należy kierować się kondycją naszej cery i informacjami, które można znaleźć na etykiecie produktu.

– Obecnie obowiązuje nowe prawo kosmetyczne, które gwarantuje, że wszystkie produkty muszą być bezpieczne dla klienta. Są przebadane dermatologicznie i nie są testowane na zwierzętach – wyjaśnia Dominika Hachuła.

Oprócz kategorii wiekowej należy też kierować się kondycją skóry i jej typem. Zazwyczaj producenci kosmetyków wyróżniają cztery rodzaje cery: normalna, sucha, tłusta lub mieszana.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.