Newsy

Promienna cera bez ciężkich podkładów i mocne, ciemne usta to najważniejsze trendy makijażowe na nadchodzący sezon

2015-10-08  |  06:40
Mówi:Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team

Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”

  • MP4
  • Sezon jesień–zima 2015/2016 to celebracja silnej kobiecości. W jesiennym makijażu królować będą mocne, ciemne usta oraz klasyczne już smoky eyes. Podstawą powinna być jednak promienna, młodzieńcza twarz lekko muśnięta różem w naturalnym odcieniu.

    Najsilniejszy trend w makijażu na jesień i zimę 2015/2016 dotyczy wyglądu cery. Powinna być ona promienna i świeża. Aby uzyskać taki efekt, należy zrezygnować z ciężkich, mocno kryjących podkładów, po które kobiety zazwyczaj sięgają jesienią i zimą. Podstawą makijażu powinny być lekkie bazy i podkłady, które delikatnie rozświetlają, wygładzają i wyrównują koloryt skóry.

    Do tego warto dodać róż typu baby face, dzięki któremu cera wydaje się zaróżowiona jak po pocałunku. Nakładając róż, zaczynamy od górnej części kości policzkowych, jednak nie wykonujemy ruchu pędzlem w górę, jak dotychczas. Obecny trend zakłada muśnięcie w dół, dzięki czemu róż wygląda naturalnie –  mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team.

    Makijażyści przygotowali także nowość dla miłośniczek konturowania twarzy. Jest to strobing, czyli konturowanie jedynie za pomocą rozświetlacza. Jesienny makijaż to także mocne usta w stylu grunge. Najmodniejsze kolory pomadek to głębokie odcienie śliwki, jagód i brązu. W makijażu oka modny pozostaje klasyczny już smoky eyes, jednak w uproszczonej wersji, łatwej do wykonania dla każdej kobiety.

    – Cienie mają matowe wykończenie oraz fakturę ułatwiającą ich aplikację. Zamiast pięciu, a nawet sześciu produktów używamy teraz najwyżej trzech, by wykreować efekt smoky eyes – mówi Jeffrey English.

    Zarówno makijaż, jak i strój ma w nadchodzącym sezonie podkreślać siłę kobiecości. Zdaniem ekspertów obowiązujące trendy dają szerokie możliwości stylizacji każda kobieta znajdzie w nich coś dla siebie.

    – Atrybutami tej silnej kobiety mogą być płaskie męskie buty, ale mogą być też kozaki za kolano. Może być oversizowy, wielki płaszcz, ale może być też miękkie futro. Może być trzyczęściowy garnitur męski, o męskim rodowodzie, ale może być też obcisła sukienka w stylu Marylin Monroe – mówi Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”.

    Najnowsze trendy obowiązujące w makijażu na najbliższą jesień i zimę przedstawione zostały podczas 7. edycji Sephora Trend Report w warszawskiej Arkadii. Podczas imprezy zaprezentowane zostały nowości kosmetyczne oraz najnowsze trendy w zakresie makijażu, stylizacji fryzur i paznokci. Uczestnicy imprezy mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji z ekspertami w dziedzinie makijażu, fryzjerstwa i stylizacji paznokci.

    – Eksperci z marek kosmetycznych mówili o trendach nie tylko związanych ze strukturami czy kolorami, lecz także o tych, które przybyły do Europy z Azji. Mieliśmy okazję poznać zarówno konturing, który jest novum w technikach makijażu, jak i layering, czyli wielowarstwowość mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Na imprezie Sephora Trend Report 2015 zjawiło się wiele gwiazd, m.in. Patricia Kazadi, Katarzyna Zielińska, Zofia Ślotała i Natalia Klimas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

    Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.