Newsy

W nowoczesnych łazienkach zamiast tradycyjnych modeli coraz częściej stosowane są bezkołnierzowe toalety i bezbrodzikowe kabiny

2015-07-09  |  06:00

W dzisiejszych czasach łazienka to już nie tylko miejsce do codziennej pielęgnacji, lecz także pomieszczenie o estetycznym wyglądzie, które zachwyca dbałością o detal, nowoczesnymi urządzeniami sanitarnymi i stylowymi dodatkami. Tradycyjne toalety zastępują modele wiszące i bezkołnierzowe. Dużą popularnością cieszą się również bezbrodzikowe kabiny. Zamiast zwykłych grzejników stosuje się ogrzewanie podłogowe.

Producenci tłumaczą, że łazienka wymaga takich rozwiązań, które zapewnią nie tylko intymną atmosferę, lecz także wysoki poziom higieny.

Obecnie na rynku coraz większym zainteresowaniem cieszą się toalety bezkołnierzowe, charakteryzujące się gładką powłoką, pozbawioną wszelkich zagłębień oraz krawędzi. Poprzednia generacja modeli przez wiele lat napędzała biznes producentom detergentów, przekonujących nas, i słusznie, że trzeba pod ten kołnierz systematycznie aplikować określoną ilość chemii. Obserwujemy też bardzo mocny trend wymiany klasycznych urządzeń kompaktowych w postaci miski toaletowej ze spłuczką, na stelaże podtynkowe z miską wiszącą – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Przemysław Powalacz, prezes zarządu firmy Geberit, producenta urządzeń sanitarnych.

Innym trendem w wyposażaniu łazienek jest dobór stylowych mebli i dodatków. Modna aranżacja to taka, w której pojawia się odważne łączenie kolorów, materiałów i faktur.

Coraz więcej osób wyposaża swoje łazienki w meble, które służą do przechowywania detergentów, kosmetyków i innych środków czystości. Dzięki takim rozwiązaniom w łatwy sposób utrzymać można porządek w łazience, zachowując wrażenie przestronności i wygody –  tłumaczy Przemysław Powalacz.

Producenci podkreślają, że to, co jest stylowe i funkcjonalne, wcale nie musi być drogie. W ofercie można znaleźć nowoczesne urządzenia sanitarne i meble zarówno te luksusowe, jak i w cenach na każdą kieszeń. To odpowiedź na zalew tanich i niskich jakościowo produktów z Chin.

Przez ostatnie dwa lata zauważyliśmy przełom w świadomości klientów na temat jakości produktów. Mam na myśli ceramikę łazienkową przywożoną z Chin, która święciła swoje tryumfy jeszcze 3-4 lata temu, a na ten moment cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci mają świadomość, że tańsze produkty, choć pozwolą zaoszczędzić może kilkadziesiąt złotych przy zakupie, to nie zapewnią bezpieczeństwa i długiego użytkowania – podkreśla Przemysław Powalacz.

Warto więc zainwestować w wyposażenie najwyższej jakości, tym bardziej że gruntowny remont łazienki przeprowadzany jest średnio co 10-12 lat.

Ograniczanie w nadmierny sposób budżetu na tego typu wydatek, biorąc pod uwagę to, że podejmujemy tę inwestycję na długie lata, często jest nieroztropnym podejściem do sprawy. Będziemy starali się je zmienić, przekonując kupujących do produktów sprawdzonych, najwyższej jakości, takich, które nie będą budzić obaw, czy za jakiś czas może się coś wydarzyć w mojej łazience. Łazienka to woda, a woda w budynku bez kontroli to poważny kłopot – dodaje Przemysław Powalacz.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.