Newsy

W nowoczesnych łazienkach zamiast tradycyjnych modeli coraz częściej stosowane są bezkołnierzowe toalety i bezbrodzikowe kabiny

2015-07-09  |  06:00

W dzisiejszych czasach łazienka to już nie tylko miejsce do codziennej pielęgnacji, lecz także pomieszczenie o estetycznym wyglądzie, które zachwyca dbałością o detal, nowoczesnymi urządzeniami sanitarnymi i stylowymi dodatkami. Tradycyjne toalety zastępują modele wiszące i bezkołnierzowe. Dużą popularnością cieszą się również bezbrodzikowe kabiny. Zamiast zwykłych grzejników stosuje się ogrzewanie podłogowe.

Producenci tłumaczą, że łazienka wymaga takich rozwiązań, które zapewnią nie tylko intymną atmosferę, lecz także wysoki poziom higieny.

Obecnie na rynku coraz większym zainteresowaniem cieszą się toalety bezkołnierzowe, charakteryzujące się gładką powłoką, pozbawioną wszelkich zagłębień oraz krawędzi. Poprzednia generacja modeli przez wiele lat napędzała biznes producentom detergentów, przekonujących nas, i słusznie, że trzeba pod ten kołnierz systematycznie aplikować określoną ilość chemii. Obserwujemy też bardzo mocny trend wymiany klasycznych urządzeń kompaktowych w postaci miski toaletowej ze spłuczką, na stelaże podtynkowe z miską wiszącą – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Przemysław Powalacz, prezes zarządu firmy Geberit, producenta urządzeń sanitarnych.

Innym trendem w wyposażaniu łazienek jest dobór stylowych mebli i dodatków. Modna aranżacja to taka, w której pojawia się odważne łączenie kolorów, materiałów i faktur.

Coraz więcej osób wyposaża swoje łazienki w meble, które służą do przechowywania detergentów, kosmetyków i innych środków czystości. Dzięki takim rozwiązaniom w łatwy sposób utrzymać można porządek w łazience, zachowując wrażenie przestronności i wygody –  tłumaczy Przemysław Powalacz.

Producenci podkreślają, że to, co jest stylowe i funkcjonalne, wcale nie musi być drogie. W ofercie można znaleźć nowoczesne urządzenia sanitarne i meble zarówno te luksusowe, jak i w cenach na każdą kieszeń. To odpowiedź na zalew tanich i niskich jakościowo produktów z Chin.

Przez ostatnie dwa lata zauważyliśmy przełom w świadomości klientów na temat jakości produktów. Mam na myśli ceramikę łazienkową przywożoną z Chin, która święciła swoje tryumfy jeszcze 3-4 lata temu, a na ten moment cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci mają świadomość, że tańsze produkty, choć pozwolą zaoszczędzić może kilkadziesiąt złotych przy zakupie, to nie zapewnią bezpieczeństwa i długiego użytkowania – podkreśla Przemysław Powalacz.

Warto więc zainwestować w wyposażenie najwyższej jakości, tym bardziej że gruntowny remont łazienki przeprowadzany jest średnio co 10-12 lat.

Ograniczanie w nadmierny sposób budżetu na tego typu wydatek, biorąc pod uwagę to, że podejmujemy tę inwestycję na długie lata, często jest nieroztropnym podejściem do sprawy. Będziemy starali się je zmienić, przekonując kupujących do produktów sprawdzonych, najwyższej jakości, takich, które nie będą budzić obaw, czy za jakiś czas może się coś wydarzyć w mojej łazience. Łazienka to woda, a woda w budynku bez kontroli to poważny kłopot – dodaje Przemysław Powalacz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.